سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان محیط زیست به تکلیف قانونی خود در زمینه محصولات تراریخته عمل کند و اگر از ورود محصولات تراریخته نمی‌ترسند پس چرا در این زمینه مخفی کاری می‌کنند و روی این محصولات برچسب نمی‌گذارند.

چرا رئیس سازمان محیط زیست در واردات تراریخته مخفی‌کاری می‌کند؟

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان محیط زیست به تکلیف قانونی خود در زمینه محصولات تراریخته عمل کند و اگر از ورود محصولات تراریخته نمی‌ترسند پس چرا در این زمینه مخفی کاری می‌کنند و روی این محصولات برچسب نمی‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز، علی محمدشاعری، نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا در مورد ورود محصولات تراریخته به کشور و اصرارهای رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر بی خطر بودن این محصولات اظهار کرد: ایشان به جای پرداختن به مباحث بی‌حاصل باید به تکلیف قانونی خود عمل کند زیرا قانون رئیس سازمان محیط زیست و سایر سازمان‌های مربوط در این زمینه را مکلف کرده که برای ورود محصولات تراریخته براساس قانون عمل کنند.

وی افزود: واردات، تولید و رهای سازی محصولات تراریخته با رعایت ضوابط و مقررات ایمنی زیستی صورت گیرد و حتما باید ارزیابی خطر و ارزیابی ریسک این محصولات صورت گیرد. حتما باید از واردات و تولید و رهاسازی محصولات تراریخته به کشور اطمینان داشته باشیم.

شاعری ادامه داد: هم اکنون محصولاتی از قبیل ذرت، کلزا، خوراک دام و روغن به صورت تراریخته وارد کشور می‌شود و مجلس نیز در زمینه محصولات تراریخته به وظایف خود عمل می‌کند، همچنین دولت را نسبت به رسیدگی به این موضوع مکلف کردیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی یادآور شد: باید قبل از ورود محصولات تراریخته به کشور ارزیابی خطر انجام گیرد و در صورتی که بی‌خطر و بی‌ضرر بودن آن برای سلامت مردم تایید شد نسبت به برچسب گذاری و عرضه آن اقدام شود تا حقوق مردم و مصرف کنندگان محفوظ بماند.

شاعری افزود: اگر مسئولان از ورود محصولات تراریخته نمی‌ترسند پس چرا در این زمینه چرا مخفی کاری می‌کنند و روی این محصولات برچسب گذاری نمی‌کنند تا مردم نسبت به مصرف این محصولات آگاه شوند؟ به نظر من کسی که در مخفی‌کاری می‌کند نادان است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم، افزود: مسئولان باید در این زمینه قانون و مقررات را رعایت کنند و معتقدم با ادبیات آقای کلانتری نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha