مدیرعامل سازمان انتقال خون از ایجاد مرکز اهدای خون جامع در ۱۵ مرکز استانی کشور که در آنها علاوه بر اهدای خون، امکان اهدای پلاسما، پلاکت و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادین خون‌ساز نیز وجود دارد، خبر داد.

ایجاد مراکز جامع اهدای خون در ۱۵ استان کشور

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون از ایجاد مرکز اهدای خون جامع در ۱۵ مرکز استانی کشور که در آنها علاوه بر اهدای خون، امکان اهدای پلاسما، پلاکت و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادین خون‌ساز نیز وجود دارد، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله، درباره موضوع اهدای پلاکت به صورت مستقیم توسط اهداکنندگان خون، گفت: فرهنگسازی در زمینه اهدای پلاسما و پلاکت، کاری دراز مدت است که باید در کشور انجام شود. البته در حال حاضر هم این اقدام در مراکز اهدای خون شکل گرفته است.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر بنا داریم تا مراکز اهدای خون را به مراکز جامع اهدا تبدیل کنیم؛ به طوریکه تاکنون در ۱۵ مرکز استانی کشور مرکز جامع اهدا ایجاد کردیم. این مراکز دارای سالن‌های بزرگ و یکپارچه‌ای هستند که هموطنان علاوه بر اهدای خون، امکان اهدای پلاسما، پلاکت و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز را هم در آنجا دارند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد که این اقدامات می‌تواند نگاه هموطنان‌مان را نسبت به اهدای خون و فرآورده‌های خونی تغییر دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha