وزیر بهداشت ضمن دفاع از دستاوردهای طرح تحول سلامت، خواستار کمک مجلس به پایدارسازی منابع طرح و وصول طلب‌های وزارت بهداشت شد.

درخواست وزیر بهداشت از مجلس برای پایدارسازی منابع طرح تحول سلامت و وصول طلب های وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت ضمن دفاع از دستاوردهای طرح تحول سلامت، خواستار کمک مجلس به پایدارسازی منابع طرح و وصول طلب‌های وزارت بهداشت شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه و بودجه، محمدرضا تابش گزارش مسائل و موضوعات مطرح شده در جلسات شورای پول و اعتبار را برای اعضا تشریح کرد و آخرین تصمیمات، جهت فایق آمدن بر مشکلات پیش آمده برای سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری توضیح داده شد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز نقدها و پیشنهادات خویش برای فعال‌تر کردن شورا و حل مشکلات موسسات اعتباری را مطرح کردند.

تابش ضمن پاسخ به سوالات مطروحه، بر اولویت بندی موضوعات اقتصادی و تغییر رویه ها در شورای پول و اعتبار در رسیدگی به مشکلات روز مبتلابه مردم و جامعه، لزوم نظارت موثرتر بانک مرکزی بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها در بانک‌ها، ضرورت اصلاح قوانین بانکی و مجتمع کردن آنها، پیش بینی مجازات‌های بازدارنده و موثر در قوانین و برخورد با اخلالگران نظام بانکی و اقتصادی، همچنین اهتمام مجموعه حاکمیت به حل اختلال پیش آمده در برخی موسسات اعتباری و تلاش برای دسترسی مردم به سپرده ها و احقاق حق آنها و نتیجتا برقراری اعتماد به سیستم بانکی تاکید کرد.

در ادامه نیز جلسه مشترک کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با کمیسیون بهداشت درخصوص بررسی عملکرد و چالش های طرح سلامت باحضور دکتر قاضی زاده هاشمی در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان دغدغه های خویش را در خصوص اجرای موثر طرح تحول سلامت مطرح نمودند و مشکلات فراروی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و مطالبات کادر پزشکی و درمانی و بهداشتی را بیان کردند و خواستار رسیدگی به این موارد شدند.

قاضی زاده هاشمی یکی از مولفه های حکمرانی خوب را تامین سلامت و اهتمام حکومت به بهداشت و درمان مردم ذکر و از دستاوردهای طرح تحول سلامت دفاع کرد و خواستار کمک مجلس به پایدارسازی منابع طرح و وصول طلب های وزارت بهداشت شد.

وی عنوان کرد: مردم امسال تا به حال حدود۲۳۰۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده سهم طرح تحول سلامت را پرداخت نموده اند ولی دولت بدلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته از این محل بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha