تحقیقات در پرونده اسیدپاشی مرموز به زن ۷۳ ساله به دستگیری عروس وی و مردی غریبه منجر شد.

سلامت نیوز: تحقیقات در پرونده اسیدپاشی مرموز به زن ۷۳ ساله به دستگیری عروس وی و مردی غریبه منجر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، شامگاه 24مردادماه امسال پیرزنی پس از خروج از مطب پزشك به سمت خانه‌اش در غرب تهران در حركت بود كه در یك كوچه خلوت هدف حمله 2فرد ناشناس قرار گرفت. یكی از آنها پشت سطل زباله پنهان شده بود و دیگری روی موتور بود‌. هردو كلاه كاسكت به سر داشتند و یكی از آنها ظرفی در دست داشت كه محتویات آن را روی پیرزن ریخت و هردو سوار بر موتور شدند و گریختند. همزمان با فرار آنها، مردم با شنیدن فریادهای پیرزن به كمكش رفتند و او به بیمارستان منتقل شد.

با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات آغاز شد و دختر و پسر قربانی به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران رفتند و به طرح شكایت پرداختند. دختر قربانی گفت: مادرم از ناحیه صورت، ‌دست و پا دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری است. او به‌دلیل اینكه اسیدپاش‌ها كلاه‌كاسكت به سر داشتند، آنها را نشناخته اما حدس می‌زنیم كه كار یكی از آشنایانمان كه با مادرم بر سر مسائلی خصومت داشت، باشد.

او ادامه داد: این تنها حادثه‌ای نیست كه در چند‌ماه اخیر برای ما رخ داده است. مدتی قبل به خانه مادرم دستبرد زده شد و 5میلیون تومان پول به همراه مدارك و كارت‌های عابربانك وی به سرقت رفت. از سوی دیگر برای برادرم پاپوش درست كردند و با جاسازی مواد‌مخدر در مغازه‌اش كاری كردند كه وی مدتی به زندان افتاد. ما با تنها كسی كه خصومت داریم همان مرد آشناست كه با مادرم اختلاف داشت و تهدید كرد كه بالاخره یك روز انتقام می‌گیرد.

در چنین شرایطی، قاضی محسن مدیرروستا دستور بازداشت مرد آشنا را صادر كرد و او در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست. هیچ مداركی علیه وی نبود و برای همین وی خیلی زود آزاد شد. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینكه كارآگاهان پی بردند كه پیرزن مدت‌هاست با عروسش اختلاف دارد و رابطه آنها ‌ خوب نیست.

    دستگیری

درحالی‌كه عروس خانواده مظنون اصلی بود، كارآگاهان به تحقیقات خود ادامه دادند تا مدركی در این خصوص كشف كنند تا اینكه در تازه‌ترین تجسس‌های پلیسی مشخص شد عروس خانواده پیام‌های تهدیدآمیزی‌ برای مادرشوهرش می‌فرستاده است. همین كافی بود تا این زن دستگیر شود. او اما اصرار داشت كه بی‌گناه است و پیامكی برای مادرشوهرش نفرستاده است. اگرچه تمام شواهد علیه او بود اما این زن حاضر نبود حقایق را فاش كند.

درحالی‌كه او همچنان اصرار به بی‌گناهی داشت حقایق ‌ دیگری افشا شد كه نشان می‌داد كسی جز این زن راز اسیدپاشی مرموز را نمی‌داند. بررسی كارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران نشان می‌داد كه عروس خانواده از مدتی قبل با مردی كه در محله‌شان مغازه‌دارد به‌صورت پنهانی در ارتباط است. همین كافی بود تا مرد مغازه‌دار با دستور قاضی جنایی بازداشت شود.

    ما بی‌گناهیم

روز گذشته عروس خانواده به نام فریبا و مرد مغازه‌دار برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و پیش روی قاضی پرونده قرار گرفتند. عروس خانواده باز هم مدعی شد كه بی‌گناه بوده و در اسیدپاشی نقشی نداشته است. قاضی جنایی از او پرسید: پیامك‌های تهدیدآمیز از موبایل شما ارسال شده و همان موبایل در مغازه مردی كه با شما در ارتباط بوده كشف شده است. در این خصوص چه می‌گویید؟ متهم اما سكوت كرد و حرفی در این خصوص نزد. پس از آن نوبت به مرد مغازه‌دار رسید. وی گفت: حدود 2سال پیش با فریبا آشنا شدم. او برای خرید به مغازه‌ام می‌آمد. نمی‌دانستم همسر دارد.

او از مشكلات مالی‌اش به من گفت و من هم برای كمك به او برایش كار جور كردم تا منبع درآمدی داشته باشد. وی ادامه داد: یك‌بار هم با خودروی وانتم فریبا و پسرش را به خانه مادرشوهرش بردم. به من گفته بود كه شوهرش فوت شده است اما وقتی دستگیر شدم متوجه شدم شوهرش زنده است و او به من دروغ گفته بود. حتی یك‌بار فریبا به من گفت 2‌نفر مزاحمش شده‌اند من هم سوار موتورم شدم و سراغ آنها رفتم اما در ماجرای اسیدپاشی دخیل نیستم و اصلا خبر نداشتم كه مادر شوهرش قربانی اسیدپاشی شده است.

مرد مغازه‌دار درخصوص گوشی موبایلی كه از آن پیامك‌های تهدیدآمیز به پیرزن فرستاده شده و داخل مغازه وی كشف شده است، گفت: وقتی مأموران مرا دستگیر كردند 3گوشی موبایل از مغازه‌ام كشف شد. یكی از موبایل‌ها كه برای پیرزن پیامك فرستاده شده برای فریباست كه چند وقت پیش آن را به جای بدهی‌اش به من داد كه اصلا از آن استفاده نكردم.

قاضی جنایی بار دیگر درخصوص موبایل از فریبا سؤال پرسید كه او این سؤال را هم بی‌پاسخ گذاشت و سكوت اختیار كرد.

 هم‌اكنون قرار قانونی برای این دو متهم صادر شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد تا معمای این اسیدپاشی مرموز فاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha