چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 229018

اجازه بدهیم دوست‌مان بدارند، همان‌گونه كه دوست‌شان داریم. و در كنارمان باشند همان‌گونه كه در كنارشان هستیم، بیایید كلاس‌های درس را به محل انتقال مهربانی‌ها و دوستی‌ها و آموزش معلومات و مهارت‌ها تبدیل كنیم.

سلامت نیوز-*محمود بهشتی:در تدوین آموزش‌های پیش‌بینی شده و اهداف مورد نظر نیز به نیاز‌ها و واقعیت‌های جامعه آن‌گونه كه باید توجه نشده است. از آنجا كه خروجی‌های آموزش و پرورش‌های دولتی نه مطلوب جامعه است و نه مطلوب مسوولان و با توجه به اینكه اكثریت قریب به اتفاق مسوولان كشور فرزندانشان را در مدارس خاص و غیردولتی ثبت‌نام كرده و می‌كنند، اصلاح وضع موجود هرگز در صدر برنامه‌های مسوولان كشور قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز، اعتماد نوشت: به راستی وقتی كه مسوولان آموزش و پرورش مدعی هستند كه ۹۸درصد بودجه این وزارت خانه صرف مسائل جاری و عمدتا حقوق معلمانی می‌شود كه همچنان از فقر و نداری در رنج هستند، توقع تحقیق و پژوهش و برنامه‌ریزی برای اصلاح مدارس دولتی تا چه حد می‌تواند منطقی و واقع‌بینانه باشد؟

سیاستگذاران آموزش و پرورش را به بیراهه سوق داده‌اند رشد مدرك‌گرایی و تحمیل الگوی تحصیل برای تحصیل و تحصیل برای مدرك و رقابت برای عبور از سد كذایی كنكور و جایگزین كردن نمره با دانش و معلومات، مدرك با قابلیت، توانایی و مهارت موجب شده كه حاصل تلاش معلمان زحمتكش به مدد رسانه ملی به نفع تجارت پیشگانی كه آموزشگاه‌ها و موسسات قارچ‌گونه‌شان روز به روز در حال گسترش و افزایش است مصادره شود.


موسساتی كه به تنهایی معادل كل بودجه آموزش و پرورش رسمی كشور را بلعیده و امر آموزش را در انحصار خود گرفته‌اند.  دانش‌آموزان امانت‌هایی هستند كه ملت عزیزمان آنها را به ما سپرده‌اند. ما با دانش‌آموزان‌مان در یك جبهه‌ایم. اجازه ندهیم دیگران با تحمیل آنچه كه باور نداریم ما را در مسیر انحرافی تدریس و تعلیم و تربیت قرار دهند.

اجازه ندهیم كه با تحمیل نظم و مقررات خشك و آزار‌دهنده دانش‌آموزان‌مان از لذت آموختن حقایق محروم شوند. زمان آن فرا رسیده است كه به دانش‌آموزان‌مان بیاموزیم، چگونه زندگی كنند، شاد باشند، فكر كنند، بیندیشند، انتقاد كنند، شك و تردید كنند، مهارت بیاموزند، نه بگویند، مهر بورزند، تعامل و مدارا را تجربه كنند، با طبیعت انس بگیرند، محیط زیست خود را دوست بدارند و در حفظش بكوشند. احترام به حقوق دیگران را از یاد نبرند، گفت‌وگو كنند، كار جمعی را تجربه كنند. و در نهایت دوستی و دوست داشتن همنوع را به آنها بیاموزیم.


اجازه بدهیم دوست‌مان بدارند، همان‌گونه كه دوست‌شان داریم. و در كنارمان باشند همان‌گونه كه در كنارشان هستیم، بیایید كلاس‌های درس را به محل انتقال مهربانی‌ها و دوستی‌ها و آموزش معلومات و مهارت‌ها تبدیل كنیم. به دانش‌آموزان‌مان اجازه اعتراض بدهیم، تا در آینده بتوانند از حقوق خود دفاع كنند و ترسی از عوارض و عواقب آن نداشته باشند. از هرگونه خشونت در كلاس و مدرسه به جد پرهیز كنید، اتحادمان را با صنف و همكاران‌مان گسترده‌تر كنیم.


*سخنگوی كانون صنفی معلمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha