رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با بیان اینکه جذب گردشگر در حوزه سلامت مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های زیادی است، گفت: ارائه خدمات درمانی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه سلامت گردشگر جذب کند.

ارائه خدمات درمانی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه سلامت، گردشگر جذب کند

سلامت نیوز:رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با بیان اینکه جذب گردشگر در حوزه سلامت مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های زیادی است، گفت: ارائه خدمات درمانی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه سلامت گردشگر جذب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا دکتر سید علی آذین روز چهارشنبه، 10 آبان ماه جاری در اولین گردهمایی توریسم سلامت با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما مواهب زیادی برای جذب گردشگر دارد، اظهار کرد: منابع طبیعی، اقلیم‌های مختلف، سابقه تاریخی و اماکن شناخته شده ایران مواردی هستند که به واسطه آن می‌توان گردشگر جذب کرد.

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا افزود: از طرفی در حوزه سلامت نیز به یمن داشتن نیروی متخصص و امکانات و تجهیزات می‌توانیم خدمات خوبی را در بخش گردشگری سلامت اضافه کنیم.

وی ادامه داد:‌ در عین حال باید حواسمان باشد که نمی‌توانیم به صورت مجزا به این موضوع نگاه کنیم. به هر حال دسترسی مردم به خدمات سلامت به عنوان یک گردشگر مستلزم زیرساخت‌هایی است که باید در هر کشور و جامعه‌ای وجود داشته باشد.

آذین تاکید کرد: اسکان، حمل‌ونقل، مناسبات مالی، امکان تبادلات مالی، استفاده از خدمات بیمه‌ای و حفظ کرامت مهمانان خارجی از جمله ضروریات جذب گردشگر در حوزه سلامت است.

آذین با بیان اینکه رقبای جدی در منطقه داریم، گفت: در صورت تاخیر در بحث رسیدگی به گردشگر به‌ویژه گردشگری سلامت، قطعا از کشورهای منطقه عقب خواهیم افتاد. به عنوان مثال کشور ترکیه توانسته سهم قابل توجهی از گردشگری سلامت را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر نیز جزو کشورهای برتر دنیا در این حوزه محسوب می‌شود.

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا در ادامه با بیان اینکه حوزه درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی و مرکز ابن سینا از سابقه و نام معتبر برخوردار است، گفت: تلاش ما این بوده که صرفا به درمان ناباوری نپردازیم، بلکه بسته خدمتی متشکل از همه حوزه‌های سلامت باروری از جمله ناباروری، سقط مکرر، مراقبت‌های پیش و بدو تولد، سلامت جنسی و بیماری‌های خاصی همچون آندومتریوز به بیماران ارائه کنیم.

آذین افزود:‌ از کشورهای همسایه همچون عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان برای درمان به مرکز ابن سینا مراجعه می‌کنند. البته باید بدانیم که ما در ابتدای راه هستیم و عملا در طول سالیان گذشته بازاریابی فعالی در این حوزه در کشور نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد:‌ این گردهمایی بهانه‌ای برای افزایش دانش‌مان در این زمینه است. باید نحوه بازاریابی را یاد بگیریم تا بتوانیم توانمندی‌هایمان را به دنیا نشان دهیم.

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: زمان بازاریابی غیرفعال به‌ویژه در حوزه سلامت به سر آمده و باید به صورت فعال در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha