مدیرکل امور و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با مترادف دانستن اقتصادی مقاومتی با «تاب آوری» در برابر تهدیدات بیرونی، گفت: کاملترین سبد محصولات دارویی در خاورمیانه از آن ایران است.

کاملترین «سبد دارویی» خاورمیانه در دست ایران است

سلامت نیوز:مدیرکل امور و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با مترادف دانستن اقتصادی مقاومتی با «تاب آوری» در برابر تهدیدات بیرونی، گفت: کاملترین سبد محصولات دارویی در خاورمیانه از آن ایران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر اکبر برندگی در مورد افزایش ۲۷ درصدی صادرات دارو اظهار داشت: چندسالی است که مقام معظم رهبری با کلید واژه های خاصی بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید می فرمایند و ما شک نداریم که یکی از کلیدواژه اصلی اقتصاد مقاومتی از منظر ایشان بحث صادرات است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از دو بعد درون زایی به معنای اعتماد به محصولات تولید داخل و برون نگری به معنای دارا بودن اندیشه صادراتی دارو به کشورهای هدف و منطقه اقتصادی  قابل بررسی است بدیهی است که همزمان درباره یک محصول واحد نمی توان هم  از صادرات سخن گفت و هم محصول خارجی مصرف کرد.

برندگی همچنین با اشاره به واژه اقتصاد مقاومتی که معادل «مقاومت» یا «تاب آوری» معنا می می شود تصریح کرد: با توجه به آنچه  جمیع شرایط  بر ما تحمیل کرده است «تاب آوری» در برابر تهدیدات بیرونی و در یک کلام امنیت اقتصادی  را مترادف زیبنده تری برای  اقتصاد مقاومتی  ارزیابی می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی ایران صرفا ۲۷ درصد از تولید دارویی کشور، در داخل آنهم توسط شرکتهای چند ملیتی صورت می گرفت گفت: تا اینکه جنگ ۸ ساله بر ما تحمیل شد و شرکتهای چند ملیتی هم ایران را ترک کردند و کشور ماند و کمبود های شدید دارویی اما نگاه درون زایی و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر سرمایه های علمی کشور واحد های تحقیقات دارویی را توسعه داد و پس از تربیت نیروهای متخصص، بازسازی و نوسازی صنایع دارویی آغاز گردید و بحرانی که شرحش گذشت با بومی سازی  صنایع دارویی کشور و اجرای سیاست ژنریک سپری شود.

برندگی با تاکید بر اینکه تحریم برای کشور ما هیچگاه تازگی نداشته و ندارد عنوان کرد: کسانی که تحریم های دهه ۶۰ را به یاد دارند از تحریم های سال های اخیر کوچکترین هراسی ندارند.

وی ادامه داد: سال های سخت گذشت و در حوالی سال های ۷۶ به بعد کشور وارد فاز تولید داروهای بایو تکنولوژیکی شد و در حال حاضر نیز می توانیم  قاطعانه اعلام کنیم علاوه بر آینکه در این حوزه به استقلال رسیده و ۹۷ درصد  دارو های مورد نیاز کشور را خودمان تولید می کنیم، کاملترین سبد محصولات دارویی در خاورمیانه نیز از آن صنعت دارو سازی  ایران است.

مدیرکل امور و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه توانمندی تولید دارو با ۱۰۰ کارخانه موجود و ۳۰ تا ۴۰ کارخانه دیگری که بزودی به آنها اضافه می شوند تولیدات ما از حد نیاز فراتر رفته و باید با بر مبنای همان کلید واژه مهم اقتصاد مقاومتی یعنی صادرات، ظرفیت هایمان را در این بخش بصورت جدی افزایش دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha