نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: دستکاری کتاب ارزش نسبی خدمات و فاصله گرفتن این کتاب از کتاب مرجع، باعث ایجاد مشکلات شدیدی برای رشته رادیولوژی شده است.

تبعات دستکاری کتاب تعرفه‌ها عامل اختلال در خدمات رادیولوژی

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: دستکاری کتاب ارزش نسبی خدمات و فاصله گرفتن این کتاب از کتاب مرجع، باعث ایجاد مشکلات شدیدی برای رشته رادیولوژی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حسین کرم‌پور نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران در حاشیه همایش روز جهانی رادیولوژی اظهارداشت: رادیولوژی به عنوان اساس تشخیص در درمان شناخته می‌شود و تنها یک تشخیص صحیح است که می تواند منجر به درمان صحیح شود.

وی افزود: این رشته به دلیل پیشرفت تجهیزات فراتر از تشخیص، به حیطه درمان نیز وارد شده است و بسیاری از بیماری هایی که نیاز به اتاق عمل داشتند، امروزه تحت هدایت سونوگرافی و سی تی اسکن قرار می‌گیرند که هم باعث کاهش عوارض شده و هم باعث کاهش هزینه های پرداختی بیمار می‌شود.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: از آنجا که این رشته وابستگی شدیدی به تجهیزات و وسایل دارد و این تجهیزات در دست چند کشور دنیا قرار دارد، ما ناچار به واردات این محصولات هستیم تا از غافله علم عقب نمانیم، دستکاری کتاب ارزش نسبی خدمات و فاصله گرفتن این کتاب از کتاب مرجع، باعث ایجاد مشکلات شدیدی برای رشته رادیولوژی شده است و ویرایش جدید این کتاب علاوه بر رشته رادیولوژی رشته های دیگری را نیز درگیر کرده است.

کرم پور اذعان کرد: خوشبختانه مواضع ریاست سازمان نظام پزشکی و تایید تمامی انجمن های علمی و تخصصی کشور و تاکید جامعه پزشکی به گونه ای است که خواهان بازگشت کتاب مرجع بدون هر گونه دستکاری جهت عدالت درون رشته ای و برون رشته ای هستند که این امر می تواند باعث آرامش در جامعه پزشکی و کیفیت ارائه خدمات به مردم کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha