دستیار تخصصی طب ایرانی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع آلرژی و ریفلاکس کودکان این است که در ایام نوزادی و شیرخوارگی به‌محض گریه کودک به او شیر می‌دهند، متذکر شد: گاهی گریه کردن باعث افزایش حرارت‌، بهبود هاضمه و دفع رطوبت‌های اضافی از بدن است.

"گریه" می‌تواند باعث بهبود هاضمه و دفع رطوبت‌های اضافی نوزاد شود

سلامت نیوز:دستیار تخصصی طب ایرانی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع آلرژی و ریفلاکس کودکان این است که در ایام نوزادی و شیرخوارگی به‌محض گریه کودک به او شیر می‌دهند، متذکر شد: گاهی گریه کردن باعث افزایش حرارت‌، بهبود هاضمه و دفع رطوبت‌های اضافی از بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سمیه ذاکری درباره اهمیت منظم بودن ساعات شیردهی به نوزاد, اظهار کرد: یکی از دلایل شیوع آلرژی و ریفلاکس کودکان این است که در ایام نوزادی و شیرخوارگی به‌محض گریه کودک به او شیر می‌دهند.

وی افزود: از نظر طب ایرانی، دادن شیر به طفل باید طبق ساعات و برنامه منظمی باشد نه صرفاً بر اساس گریه و بی‌قراری چرا که این کار مانع هضم خوب شیر می‌شود.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: گاهی گریه کردن باعث افزایش حرارت‌، بهبود هاضمه و دفع رطوبت‌های اضافی از بدن است و برای نوزاد مفید است.

ذاکری خاطرنشان کرد: اگر با هر بار گریه نوزاد به او شیر داده شود، کودک دچارتُخَمه یا نوعی امتلاء می‌شود که سردی معده و ضعف هاضمه را در پی خواهد داشت؛ به‌دنبال ضعف معده‌، برگشت شیر و  زمینه‌های آلرژی فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه شیردهی را ساعت‌بندی کنید و گاهی نوزاد را مدتی به حال خود بگذارید تا گریه کند؛ اگر گریه واقعاً از گرسنگی است باز هم بهتر است نوزاد مدتی گریه کند بعد به او شیر داده شود, این حالت باعث تقویت و گرم شدن معده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha