رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: پنج برابر این تعداد نیز معلول شدند.

معلولیت ۸۰ هزار نفر در سال گذشته

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: پنج برابر این تعداد نیز معلول شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در همایش نیکوکاری و خیر جمعی افزود: در جامعه شاهد حضور افرادی هستیم که فرصت های برابری برای زندگی نداشتند به همین دلیل دچار آسیب هایی شدند و نیازمند کمک هستند و باید به آنها توجه ویژه شود و در همین راستا از کمک خیرین و نیکوکاران استفاده می کنیم.

وی گفت: باید از ظرفیت های نهادهای غیردولتی بهره مند شویم و در همین راستا تلاش علمی و فرآیندمحور برای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها با استفاده از کارشناسان و متخصصین در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در کنار دولت نیازمند همراهی افراد خیر هستیم چرا که معتقدیم بهزیستی بیش از هر نهاد دیگری منشا اقدامات اثربخش است.

بندپی گفت: با توجه به رشد آسیب ها و بروز اختلالات ژنتیکی و سوانح، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان بدسرپرست، معتادان متجاهر و همچنین افراد دارای معلولیت مختلف در جامعه مواجه هستیم به طوری که در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده و پنج برابر این آمار نیز معلول شده اند.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم به سرنوشت دیگران در جامعه بی اعتنا باشیم، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و همکاری نهادهای غیردولتی در جهت حمایت و کمک به این افراد اقدام خواهیم کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha