رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسی حادثه زمستان یورت آزادشهر، کارفرما به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن مقصر حادثه شناخته شد.

کارفرما مقصر حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر شناخته شد

سلامت نیوز:رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسی حادثه زمستان یورت آزادشهر، کارفرما به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن مقصر حادثه شناخته شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هادی هاشمیان اظهار کرد: بازرس این پرونده شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق را به عنوان کارفرمای کارگاه به علل نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیر های کمکی برای کمک به تهویه تونل، ارائه ندادن آموزش های لازم و کافی نبودن نظارت بر کارگران به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن، صد در صد مقصر شناخت.

به گزارش دادگستری گلستان،وی افزود: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این تونل و لئوکوموتیوها را بررسی و نتیجه کارشناسی به شعبه ای که پرونده این معدن در آن در حال رسیدگیست، ارائه شد.

هاشمیان ادامه داد: گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از اخذ آخرین دفاعیات طرفین، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.

به گفته وی، از جنبه خصوصی جرم، دیه همه جانباختگان پرداخت شده و رسیدگی به این پرونده از جنبه ی عمومی جرم ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم استان و خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد که دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده های جان باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha