دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

روز ۱۳مرداد‌ماه سال۹۳ به مأموران انتظامی خبر رسید ۲برادر در خانه‌شان واقع در منطقه خانی‌آباد مقدار زیادی مواد‌مخدر نگهداری می‌کنند. در این شرایط مأموران با مجوز قضایی وارد مخفیگاه متهمان شدند و در جریان بازرسی از آنجا موفق شدند ۳کیلو و ۹۴۰گرم شیشه همراه با ۳کیلو مواد پیش‌ساز شیشه کشف کنند.

دستکاری در شناسنامه برای فرار از اعدام

سلامت نیوز: روز ۱۳مرداد‌ماه سال۹۳ به مأموران انتظامی خبر رسید ۲برادر در خانه‌شان واقع در منطقه خانی‌آباد مقدار زیادی مواد‌مخدر نگهداری می‌کنند. در این شرایط مأموران با مجوز قضایی وارد مخفیگاه متهمان شدند و در جریان بازرسی از آنجا موفق شدند ۳کیلو و ۹۴۰گرم شیشه همراه با ۳کیلو مواد پیش‌ساز شیشه کشف کنند.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: در چنین شرایطی ۲برادر به اتهام نگهداری و تولید شیشه بازداشت شدند. متهم اصلی که ۲۱سال داشت و برادر کوچک‌تر است در جریان بازجویی‌ها جرمش را گردن گرفت و گفت: بسته‌ای که در خانه برادرم کشف شده را یکی از دوستانم به من داده بود تا برایش نگه‌دارم. ما نمی‌دانستیم داخل بسته چه چیزی قرار دارد و آن را امانت نگه‌داشته بودیم.

از طرفی برادرم از این ماجرا بی‌خبر بود و در این ماجرا گناهی ندارد. با وجود این اظهارات ۲برادر جوان مدتی بعد در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شدند. دادگاه متهم اصلی را به اتهام نگهداری شیشه به اعدام و برادرش را به حبس محکوم کرد. با صدور این رای، متهم جوان که خود را در یک قدمی چوبه دار می‌دید به رأی دادگاه اعتراض کرد و پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد.

او همزمان شناسنامه‌ای متعلق به‌خودش به دیوان ارائه کرد که نشان می‌داد متولد سال۷۷ است و زمان دستگیری ۱۷سال داشته است. به این ترتیب قضات دیوان، رأی دادگاه درخصوص اعدام وی را نقض کردند. طبق قانون رسیدگی به پرونده‌های مواد‌مخدر که متهمان آن زیر ۱۸سال دارند در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است. به این ترتیب پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

قضات دادگاه ابتدا تلاش کردند درخصوص سن واقعی متهم تحقیق کنند. درحالی‌که آنها درخصوص اصالت شناسنامه متهم تردید داشتند از مدرسه‌ای که متهم در آنجا تحصیل کرده بود استعلام کردند. پاسخی که مدرسه به دادگاه ارسال کرد نشان می‌داد که متهم سال۷۵ به کلاس اول دبستان رفته است و ادعای او درخصوص اینکه متولد سال۷۷ است و هنگام دستگیری ۱۷سال داشته نادرست است چرا که در این صورت او در ۲سالگی به مدرسه رفته است.

در چنین شرایطی صبح دیروز متهمان بار دیگر محاکمه شدند. در این جلسه که به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی تولیت برگزار شد متهم اصرار داشت که متولد سال۷۷ است. او در دفاع از خودش گفت: در زندان دچار مشکلات زیادی شدم و اگر دوباره به آنجا برگردم دست به‌خودکشی می‌زنم. زمانی که در خانه برادرم شیشه کشف شد من ۱۷سال داشتم. باور کنید راست می‌گویم و از سر بچگی دست به این کار زدم. در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha