سی کودک در 48 ساعت گذشته در بیمارستانی در هند جان باختند. این تنها بخشی از یک زنجیره بی پایان مرگ و میر برای کودکان خردسال در برخی از بیمارستان های این کشور پرجمیعت است.

مرگ 30 کودک دیگر در هند تنها در 48 ساعت

سلامت نیوز:  سی کودک در 48 ساعت گذشته در بیمارستانی در هند جان باختند. این تنها بخشی از یک زنجیره بی پایان مرگ و میر برای کودکان خردسال در برخی از بیمارستان های این کشور پرجمیعت است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مقامات بیمارستان بابا راگاو داس در شهر گوراکپور ایالت اوتار پرادش اعلام کردند در 48 ساعت گذشته 30 کودک در بخش های مختلف این بیمارستان جان باختند.
به گفته این مقامات، 15 کودک با سن بالای یک ماه به دلیل ابتلا به بیماری ورم مغز ( آنسفالیت) جان خود را از دست دادند، درحالی که 15 کودک دیگر که کمتر از یک ماه از زندگی آنها می گذشت نیز در بخش های دیگر این بیمارستان جان باختند.
این همان بیمارستانی است که در ماه آگوست هم توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد و انتقاد بسیاری از مردم و مقامات دولتی را برانگیخت. در این بیمارستان در ماه آگوست امسال کابوس مشابهی برای کودکان خردسال و خانواده های غیربرخودار آنها رقم خورد. این بار 63 کودک به دلیل قطع اکسیژن در یک هفته جان باختند.


پس از آن حادثه پلیس 9 نفر از جمله رئیس شرکت تامین کننده اکسیژن و رئیس این بیمارستان را دستگیر کرد.
به گفته مقامات بیمارستان بابا راگاو داس در یک ماه گذشته 310 کودک در این بیمارستان فوت کرده اند که 92 نفر به دلیل ابتلا به ورم مغزی بوده است.
شهر گوراکپور و مناطق اطراف آن بیش از یک دهه است که به شدت تحت تاثیر بیماری عفونی انسفالیت قرار دارد.
بر اساس گزارش سازمان ملی کنترل بیماری های ویروسی، سال گذشته 3 هزار و 919 نفر در ایالت اوتار پرادش به بیماری ورم مغز مبتلا شدند که از این میان 621 نفر جان خود را از دست دادند.


براساس آمار سازمان ملل، از هر 21 کودک در هند یک کودک قبل از پنج سالگی جان خود را از دست می دهد.
تعداد مرگ و میر کودکان در کشورهای پیشرفته یک کودک در147 نفر است.
هند رکورد دار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha