رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان آمار بهبود یافتگان دیابتی با مصرف آب هوشمند در این استان گفت که موضوع آب هوشمند برای درمان دیابت به مرکز دیابت ارتباطی ندارد و دروغ محض و به نوعی کار شیادان است.

درمان بیماری دیابت با آب هوشمند دروغ محض است

سلامت نیوز:  رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان آمار بهبود یافتگان دیابتی با مصرف آب هوشمند در این استان گفت که موضوع آب هوشمند برای درمان دیابت به مرکز دیابت ارتباطی ندارد و دروغ محض و به نوعی کار شیادان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر مسعود رحمانیان افزود: موضوعی با عنوان آب هوشمند مورد تایید این مرکز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای درمان دیابت نیست.
این فوق تخصص غدد اظهار کرد: بعضی از محصولات ضد دیابت به نام آب ضد دیابت و آب های دیگر برای درمان این بیماری، غیرقانونی و با عوام فریبی ارائه می شود.
وی ادامه داد: این کار باعث عوارض شدید کلیوی، کبدی ، چشمی و حتی عوارض حاد می شود.
رییس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد تصریح کرد: این محصولات در دوره های کوتاه مدت، ممکن است به صورت موردی ، محدود و به طور کاذب قند خون را کنترل کند که ناشی از سایر عوامل کنترل دیابت و نشانه شروع فعل و انفعال بد و فاجعه بار بر کلیه و کبد فرد بیمار است.
وی یادآور شد: بر اساس گزارش های رسیده از برخی بیماران، این محصول باعث افزایش ناگهانی قند خون شده که جای سئوال زیادی ایجاد کرده است و حتی برای مصرف معمولی هم شرایط احتیاط دارد.


این فوق تخصص غدد در ادامه افزود: گزارش موارد کاهش قند خون، مستدل و مورد تایید مراجع علمی نیست و استفاده از این محصول بر اساس نظر متخصصان برای درمان در فاز حیوانی بررسی شده و برای ورود دارو یا هر ماده برای درمان و پیشگیری باید چهار مرحله درمانی انسانی را به صورت آزمایشی طی کند.
دکتر رحمانیان تاکید کرد: به نظر می رسد در استانی که مرکزتحقیقاتی درمانی دیابت آن در کشور جایگاه مطلوبی دارد ،ارائه این نوع محصولات، دروغ و شیادی بزرگ است که اعتبار یزد و درمان آن را زیر سئوال می برد.


وی اضافه کرد: این کار برای وجهه علم و صداقت و دیانت یزد لکه ای سیاه محسوب می شود، آگاهی بخشی به مردم در این زمینه و هر موضوع مرتبط با سلامت، عزمی راسخ ،قاطع و دخالت نهادهای خاص را می طلبد.
استان یزد در زمینه شیوع دیابت در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
22 درصد افراد بالای 30 سال استان یزد به دیابت مبتلا هستند و در مجموع 100 هزار نفر در این استان دیابت دارند.
40 هزار نفر از افراد دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد دارای پرونده هستند از این تعداد فقط 20 هزار نفر فعال می باشند و مرتب برای کنترل بیماری خود به مرکز مراجعه می کنند.


50 درصد مبتلایان به دیابت در کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند در استان یزد با توجه به اقدامات انجام شده فقط 10درصد مردم از بیماری خودآگاه نیستند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت داردکه 85درصد آن در 21شهر استان و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha