مدیرکل سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان می‌گوید: متخلفین مردم بومی را بکار می‌گیرند تا پرندگان زینتی مهاجر را شکار کنند و بفرستند به کشورهای جنوبی دریای عمان، آنان این پرندگان را به قیمت‌های خیلی بالای می‌خرند.

چرا محموله‌های پرنده‌های زینتی در سیستان و بلوچستان کشف می‌شود؟

سلامت نیوز: مدیرکل سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان می‌گوید: متخلفین مردم بومی را بکار می‌گیرند تا پرندگان زینتی مهاجر را شکار کنند و بفرستند به کشورهای جنوبی دریای عمان، آنان این پرندگان را به قیمت‌های خیلی بالای می‌خرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، در روزهای گذشته چند خبر درباره کشف محموله پرنده زینتی در سیستان و بلوچستان منتشر شده است. به نظر می‌رسد با شروع فصل پاییز که شکار پرندگان مهاجر از مرز شرقی ایران آغاز می‌شود خبر توقیف این محموله‌ها هم افزایش می‌یابد، چند روز پیش رییس محیط زیست سراوان گفت: پرسنل یگان اجرایی اداره حفاظت محیط زیست سراوان با همکاری سپاه پاسداران مستقر در نقطه صفر مرزی روتک ازتوابع شهرستان سراوان موفق به شناسایی محموله‌ای با 253 پرنده زینتی شدند.

نیره پورملایی مدیرکل سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان دراین باره به خبرآنلاین می‌گوید: «قاچاق پرندگان مهاجر بیشتر در فصل مهاجرت پرندگان شکاری است؛ 40 تا 45 روز که از مهر شروع می‌شود.»

این پرندگان از کجا وارد می‌شوند و به کجا میروند؟

این پرندگان ار مرز پاکستان وارد می‌شوند، وقتی مرز هست مسلما قاچاق هم است، متخلفین را با همکاری مرزبانی، نیروی انتظامی و یگان اجرایی حفاظت محیط زیست بازداشت می‌کنیم. ما از اینکه محموله کجا می‌رود اطلاعی نداریم زیرا با هوشیاری نیروی انتظامی و یگاه هیچ محموله غیر مجازی وارد ایران نمی‌شود.

پس از توقیف محموله پرندگان به کجا منتقل می‌شوند؟

این پرندگان را به مراکز مجاز نگهداری حیوانات می‌فرستیم، مانند باغ وحش البته اول قرنطینه می‌شوند، اگر دامپزشکی سلامتی آنان را تایید کرد بعد آنها را به باغ وحش می‌فرستیم.

درست است که مردم کشورهای نواحی دریای عمان هم خریدار این پرندگان از ایران هستند؟

بله، در حوزه شهرستان چابهار و کنارک بیشتر این اتفاق می‌افتد؛ بیشتر در فصل مهاجرت پرندگان شکاری است؛ 40 تا 45 روز که از مهر شروع می‌شود. متخلفین مردم بومی را بکار می‌گیرند تا این پرندگان را شکار کنند و بفرستند به کشورهای جنوبی دریای عمان، آنان این پرندگان را به قیمت‌های خیلی بالای می‌خرند. امسال با حضور مستمری که داشتیم توانستیم متخلفین را قبل از اینکه پرندگان شکار کنند بازداشت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha