پزشکان در دوبی، دختربچه ۱۳ ساله‌ای را تحت عمل جراحی قرار دادند که به گفته آنها دچار یکی از «نادرترین موارد نادر» در زمینه جنسی بود؛ او دو واژن، دو گردنه رحم، و دو رحم جداگانه داشت!

نادرترین جراحی پزشکی: دختربچه‌ای با ۲ آلت زنانه و ۲ رحم جداگانه!

سلامت نیوز: پزشکان در دوبی، دختربچه ۱۳ ساله‌ای را تحت عمل جراحی قرار دادند که به گفته آنها دچار یکی از «نادرترین موارد نادر» در زمینه جنسی بود؛ او دو واژن، دو گردنه رحم، و دو رحم جداگانه داشت!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، پزشکان امارات متحده عربی خبر از جراحی مورد بسیار نادری دادند که وضعیت جنسی دختری ۱۳ ساله را دامن زده بود. این دختربچه که نامی از وی برده نشده، در مجموعه‌ای از اندامهای تولید مثل بدن خود، صاحب دو اندام از برخی اعضای تولید مثل بود.


دکتر حفیظ رحمان، متخصص زنان از بیمارستان اینترنشنال مدرن در توضیح بیشتر گفت: یکی از هر ۵۰ هزار زن ممکن است تحت شرایطی دو رحم در بدن خود داشته باشد که به زبان علمی uterus didelphys نامیده می‌شود اما تقریبا هیچ آماری در زمینه شیوع وضعیت این بیمار که علاوه بر رحم، دو کانال رحمی و دو آلت جنسی زنانه در بدنش داشت، در دست نیست.


گروهی از جراحان و متخصصان پس از معاینه و مطالعه درباره شرایط این کودک، اندامهای جنسی دوتایی وی را جدا کردند و به گفته مسئولان بیمارستان، دو روز پس از انجام عمل، شرایط وی مساعد و رو به بهبودی است.


دکتر رحمان اضافه کرد: در هر زن معمولی، رحم به دو مسیر لوله مانند کوچک متصل است و همان طور که می‌دانید هر جنس مونثی با دو تخمدان زاده می‌شود. در روند حاملگی و رشد جنین، لوله‌ها به طور معمول برای ساختن یک اندام توخالی بزرگتر به نام رحم در هم می‌آمیزند.


وی ادامه داد: اما گاهی این شرایط به دلایلی پیش نمی‌آید و در عوض، هر یک به ساختاری جداگانه تبدیل می‌شود که دورحمی یا رحم دوگانه را ایجاد می‌کند. با این حال، در این مورد بسیار نادر که می‌توان آن را نادرترین در میان شرایط پزشکی نادر در این زمینه خواند، بیمار دو واژن، دو گردن رحم و دو رحم داشت و خوشبختانه پس از عمل جراحی وضعیت او به حالت طبیعی تغییر داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha