معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها گفت: هم‌ اکنون مطالعاتی نیز روی بحث نیاز آبی تالاب هامون انجام شده و در حال نهایی کردن حق‌آبه تالاب هامون با وزارت نیرو هستیم.

حق‌آبه تالاب هامون نهایی می‌شود

سلامت نیوز:معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها گفت: هم‌ اکنون مطالعاتی نیز روی بحث نیاز آبی تالاب هامون انجام شده و در حال نهایی کردن حق‌آبه تالاب هامون با وزارت نیرو هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مهری اثنی عشری،‌ معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها  با اشاره به آخرین اقدامات سازمان محیط‌ زیست درباره تالاب هامون اظهار کرد: برنامه مدیریت جامع تالاب هامون برای بخشی از حوضه که در داخل کشور است تدوین شده و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است. همچنین دستگاه‌ها مسئولیت‌های اجرایی خود را براساس اولویت‌هایی که در این برنامه تصویب و هماهنگ شده است، تهیه کردند و در اختیار ساختار اجرایی مربوط به برنامه گذاشتند.

معاون طرح ملی حفاظت از تالاب‌ها یادآور شد: مطالعاتی نیز روی بحث نیاز آبی تالاب هامون انجام شده و هم‌اکنون در حال نهایی‌کردن حق‌آبه تالاب هامون با وزارت نیرو هستیم.

وی افزود: اجرای این برنامه هم‌اکنون آغاز شده است و مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های استان در رابطه با تالاب هامون قرار می‌گیرد که هم‌اکنون برنامه‌ مدیریت جامع در نظر گرفته شده است.

اثنی عشری افزود: در حوزه بین‌المللی هم تلاش می‌کنیم با فعالیتی که در کمیته مشترک ایران و افغانستان روی حوضه تالاب‌ها انجام می‌شود، این برنامه را برای کل حوضه تدوین کنیم و این برنامه را به صورت مشترک با افغانستان دنبال کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha