چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 229730

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، بیماری زا بودن ریزگردهای دریاچه ارومیه را تایید کرد.

تایید بیماری‌زا بودن ریزگردهای دریاچه ارومیه

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، بیماری زا بودن ریزگردهای دریاچه ارومیه را تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران با تایید بیماری زا بودن ریزگردهای دریاچه ارومیه گفت: ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه که با طوفان‌ها و گردباد از بلند می‌شوند در سلامتی انسان بخصوص بیماری های ریور تأثیر دارد ولی هنوز سرطان‌زا بودن آن‌ها را قابل تایید نیست و نیاز به تحقیقات بلندمدت دارد.

وی افزود: در طی ۴ سال گذشته برای اجرای پروژه های خانه بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی برنامه ریزی شد که توانستیم در یک سال پایانی، ۱۸۳ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسید تا با افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی بویژه در روستاها ، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشیت استان تحت پوشش قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: به منظور جبران کمبود تخت های آی‌سی‌یو، ایجاد مراکز و همچنین امضای قرارداد با بیمارستان های ارتش، صولت، عارفیان و آذربایجان را در دستور کار قرار دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی برنامه ۴ ساله بیمارستان هایی در شهرستان های بوکان، چالدران و پلدشت افتتاح و عملیات اجرایی بیمارستان های اشنویه و پیرانشهر آغاز شده که مجموعا هزار تخت تا پایان سال به تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد.

آقازاده گفت:شاخص‌های سرانه تخت در آذربایجان غربی برای هر هزار نفر ۱ تخت بود که در حال حاضر به ۱.۳ رسیده و تا آخر سال به ۱.۶ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طی این مدت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جزو ۷ دانشگاه برتر کشور شد چراکه توانستیم شاخص‌های سلامت را در استان بهبود بخشیده و حسابرسی این دانشگاه را از وضعیت مردود به مطلوب برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در پایان: سال گذشته ۵۰ آمبولانس خریداری و در سطح استان آذربایجان غربی توزیع شد و تا پایان امسال نیز ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه می‌شود و اورژانس هوایی را نیز به جد پیگیر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha