عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیاست‌گذاری مناسب، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همچنین حضور بخش خصوصی را سه ضلع توسعه توریسم سلامت در کشور دانست.

سیاست‌گذاری، هماهنگی دستگاه‌ها و حضور بخش خصوصی اضلاع توسعه توریسم سلامت

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیاست‌گذاری مناسب، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همچنین حضور بخش خصوصی را سه ضلع توسعه توریسم سلامت در کشور دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محسن علیجانی زمانی با بیان اینکه صدور خدمات و علوم پزشکی به خارج نوعی صادرات کالای سلامت محسوب می شود، گفت: توجه به گردشگری سلامت ارتقای ابعاد اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولیت و سیاست گذاری گردشگری سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، گفت: سازمان میراث فرهنگی، هلال احمر، نظام پزشکی، سایر دستگاه های اجرایی و وزارت بهداشت با سیاست گذاری مناسب می توانند با همکاری و تعامل در جهت رونق صنعت گردشگری سلامت گام بردارند.

وی با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری سلامت امری بسیار ضروری است، تصریح کرد: در حوزه پزشکی از لحاظ علمی قوی و همچنین با گسترش زیرساخت ها نیز مواجه هستیم بنابراین می توان از طریق مباحث مختلف سلامت مانند علوم پایه، صنعتی، درمانی درآمد زایی کرد؛ البته برای حضور بخش خصوصی باید بسترسازی مناسب انجام شود و چنانچه دولت بتواند نقش محوری و سیاست گذاری خود و بسترسازی برای حضور بخش خصوصی را فراهم کند بخشی از مشکلات رفع می شود به عنوان نمونه وزارت امور خارجه باید هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت داشته باشد و دیپلماسی فعال در زمینه اقتصادی و اقتصاد سلامت برای حضور گردشگر داشته باشد از این رو با این سیاست گذاری ها، هماهنگی دستگاه های اجرایی و حضور بخش خصوصی با رونق صنعت توریسم سلامت در کشور مواجه خواهیم شد و در این رابطه نیازی به سرمایه گذاری دولت نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه دستگاه های اجرایی بر اساس نظام جامع هماهنگی لازم را در حوزه گردشگری سلامت ندارند، افزود: وزارت بهداشت باید این موضوع را ساماندهی و هماهنگی لازم را میان دستگاه ها به وجود آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم احداث ساخت بیمارستان های ویژه گردشگران در شهرهای زیارتی کشور، گفت: برای خدمات رسانی به گردشگران در شهرهای زیارتی مانند شیراز، مشهد، قم و شهر و شهرری باید بیمارستان های ویژه احداث شود تا خدمات رسانی به آنها ارتقا یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه موضوع توریسم سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است، به خانه ملت گفت: این موضوع را پیگیری و از دستگاه های مرتبط با این امر درخواست ارائه گزارش کردیم در نهایت مقرر شد اقدماتی نظیر آنچه  در بالا مطرح کردم توسط این دستگاه ها انجام شود


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha