قائم مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات اعتباری این وزارتخانه، از عقب‌ماندگی ۱۶ ماهه در پرداخت کارانه دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

عقب‌ماندگی ۱۶ ماهه در پرداخت کارانه دانشگاه‌های علوم پزشکی

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات اعتباری این وزارتخانه، از عقب‌ماندگی ۱۶ ماهه در پرداخت کارانه دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در میان مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افرادی از همه‌ جناح‌های سیاسی و با دیدگاه‌های مختلف حضور دارند. اگر همدلی و همراهی و همزبانی در ارکان مختلف وجود داشته باشد، قطعا بسیاری از مشکلات موجود رفع شده و مسیر توسعه‌ در ابعاد مختلف هموار خواهد شد.

حریرچی با اشاره به اقدامات دکتر ایمانیه - رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از ویژگی‌های دکتر ایمانیه تعصب سازنده او در خصوص دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است. علی‌رغم آنکه ۲ پست معاونت بسیار مهم از طرف دکتر هاشمی به دکتر ایمانیه پیشنهاد شد، اما او حاضر نشد از استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خارج شود؛ زمانی که خودشان پیشنهاد دادند که بعد از دوره‌ طولانی تصدی ریاست دانشگاه کنار بروند، برای ما بسیار سخت بود، اما مجبور بودیم آن را انجام دهیم. دکتر ایمانیه اکنون مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها، عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو شورای معاونان است. قطعا در مدیریت دانشگاه دکتر ایمانیه به دکتر بهادر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت مالی نه‌چندان مطلوب وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد اصطلاح بحرانی را برای این وضعیت به‌کار برد، گفت: پرداخت کارانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود ۱۶ ماه عقب است.

قائم مقام وزیر بهداشت، در خصوص انتخاب جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افراد مختلف را بررسی و با گزینه‌هایی مصاحبه کردیم و در نهایت به دکتر بهادر رسیدیم.

وی تاکید کرد: در تمام دانشگاه‌ها، مسئولیت مدیریت ابتدا به شکل سرپرستی واگذار می‌شود. پیشنهاد باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته و تصویب و ابلاغ شود؛ روال کار همیشه به همین شیوه بوده است. در مواجهه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادقانه کار شده و گروه‌های فشار تاثیری در روند نداشته‌اند اما همیشه یک عده‌ای هستند که در چنین ایامی حرف‌هایی را بزنند.

وی با اشاره به سوابق دکتر بهادر، او را یکی از نیروهای توانمند در ابعاد علمی و اجرایی دانست و با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید بیشتر به رتبه‌های بین‌المللی توجه داشته باشد، گفت: البته دانشگاه علوم پزشکی شیراز نباید در رتبه‌بندی دانشگاه‌های داخلی کشور به کمتر از رتبه‌های اول تا سوم رضایت بدهد.

حریرچی حفظ جایگاه کنونی این دانشگاه و ارتقاء آن را نیازمند همراهی و تلاش همه‌جانبه‌ دانشجویان، اعضای هیئت علمی و تمام کارکنان این دانشگاه دانست و گفت: همه باید تعصب داشته باشند تا علوم پزشکی شیراز همواره در رتبه‌های بالا جای داشته باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت با تصریح اینکه وی‌آی‌پی این وزارتخانه و مسئولان آن، محرومان هستند، گفت: کاری نباید انجام شود مگر آنکه نیازمندان در بهره‌مندی از آن اولویت داشته باشند.

وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بیش از هر زمان نیازمند ثبات و آرامش دانست و گفت: ما هیچ زمانی باور نداشتیم که این دانشگاه از ثبات لازم برخوردار نیست و امروز با توجه به حضور گسترده گروه‌های مختلف در مراسم تکریم و معارفه روسای این دانشگاه، این تصور اثبات شد.

قائم مقام وزیر بهداشت با تصریح اینکه اجرای طرح پزشک خانواده منحصر به فارس نبوده است، گفت: علاوه بر استان مازندران، هم‌اینک بالغ بر ۵۵ درصد از مردم، تحت پوشش الزامات پزشک خانواده هستند؛ ۲۳ میلیون نفر از روستائیان به همراه ساکنان شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و بخشی از شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با تاکید براینکه برای بهبود و ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور هیچ راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده نیست، گفت: در قانون بر اجرای نظام ارجاع تاکید شده که یکی از ارکان آن پزشک خانواده است.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین گفت: ۸۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۷۳ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تمام وقت هستند؛ البته در ترکیب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تبریز وضعیت بهتری دارند.

 در این مراسم با قدردانی از محمدهادی ایمانیه برای ۱۲ سال مدیریت بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی بهادر به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha