هـر کدام از اعضای باند کــلاهبـــــرداری از شرکت‌های بیمه نقش خاصی برعهده داشت. یکی که مربی بدنسازی بود با پتک استخوان‌های دیگری را که قرار بود نقش مصدوم را بازی کند می‌شکست.

شکستن استخوان با پتک برای کلاهبرداری از بیمه

سلامت نیوز: هـر کدام از اعضای باند کــلاهبـــــرداری از شرکت‌های بیمه نقش خاصی برعهده داشت. یکی که مربی بدنسازی بود با پتک استخوان‌های دیگری را که قرار بود نقش مصدوم را بازی کند می‌شکست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، یكی دیگر نقش راننده خاطی را ایفا می‌كرد و آخرین عضو باند نیز مدارك لازم را جعل می‌كرد و به این ترتیب كلاهبرداری میلیاردی از شركت‌های بیمه رقم می‌خورد.به گزارش همشهری، اعضای این باند كه تا حالا به كلاهبرداری 2.5میلیارد تومانی از شركت‌های بیمه اعتراف كرده‌اند با زیركی یك قاضی و تلاش كارآگاهان اداره 13پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

ماجرا از این قرار بود كه اواسط شهریور مردی به شعبه 5بازپرسی در دادسرای ناحیه 16تهران رفت تا قاضی حكم دریافت دیه در پرونده‌اش را صادر كند. او مدعی بود كه در جریان تصادفی در اتوبان آزادگان به‌شدت آسیب دیده و مدتی را در بیمارستان گذرانده است. بازپرس قاضی‌زاده اما هنگام بررسی مدارك موجود در پرونده به ماجرا مشكوك شد.

به‌نظر می‌رسید كه برخی از مدارك جعل شده‌اند و با دستور وی جوان 25ساله كه حسن نام دارد و دو جوانی كه همراهش بودند دستگیر شدند و پرونده آنها برای بررسی‌های بیشتر در اختیار اداره 13پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

    مجرمان سابقه‌دار



كارآگاهان در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند كه متهمان با جعل مدارك پزشكی قانونی قصد داشته‌اند از شركت بیمه كلاهبرداری كنند. در ادامه معلوم شد كه 3متهم دستگیر شده، همگی مجرمان سابقه‌داری هستند كه پیش از این نیز 6بار به جرم كلاهبرداری از شركت‌های بیمه با ایجاد تصادف ساختگی دستگیر شده و به زندان افتاده بودند.

همه‌‌چیز از این حكایت داشت كه آنها اعضای یك باند حرفه‌ای هستند و بازجویی از متهمان ادامه یافت. این سه جوان در ادامه به ده‌ها فقره پرونده‌سازی برای دریافت دیه از شركت‌های بیمه اعتراف كردند و به این ترتیب همدستان آنها نیز یكی بعد از دیگری شناسایی و دستگیر شدند.

    شگرد وحشتناك

كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند كه اعضای این باند برای فریب شركت‌های بیمه از دو شگرد مختلف استفاده می‌كردند. نخستین شگرد آنها جعل مدارك بود. متهمان اعتراف كردند در 18پرونده توانسته‌اند با جعل كروكی، گزارش پلیس و همچنین گزارش پزشكی قانونی و ارائه این مدارك جعلی به مراجع قضایی حكم پرداخت دیه گرفته و مبالغ هنگفتی از شركت‌های بیمه كلاهبرداری كنند. برای اجرای این نقشه، آنها خودرویی خریداری كرده و آن را بیمه می‌كردند.

سپس با ارائه مدارك جعلی به دادسرا، مدعی می‌شدند كه خودروی آنها در جریان یك تصادف باعث مجروح شدن عابر پیاده شده است. پس از آن یكی نقش راننده را بازی می‌كرد و دیگری نقش مصدوم را و به این ترتیب موفق می‌شدند از شركت‌های بیمه كلاهبرداری كنند.

شگرد دوم اعضای این باند اما دردناك و وحشتناك بود. آنها با شناسایی افراد بیكار و بی‌پول، از آنها به‌عنوان مصدوم استفاده می‌كردند. اعضای باند، فرد موردنظر را به خانه‌ای كه از قبل تهیه كرده بودند می‌بردند و یكی از آنها به نام امید كه مربی بدنسازی بود و به گفته خودش با نقاط مختلف بدن آشنایی كامل داشت، به وی آمپول بی‌حسی تزریق می‌كرد. پس از آن نیز با پتك به جانش می‌افتاد و بعضی از استخوان‌هایش را خرد می‌كرد.

در ادامه فرد مصدوم به خیابانی خلوت منتقل می‌شد و یكی از اعضای باند كه نقش راننده را بازی می‌كرد پس از صحنه‌سازی با پلیس تماس می‌گرفت و مدعی می‌شد كه تصادف كرده است. با حضور مأمور پلیس، گزارش و كروكی تهیه و مصدوم به پزشكی قانونی و از آنجا به بیمارستان منتقل و پرونده‌اش نیز برای دریافت دیه به دادسرا فرستاده می‌شد.

در پایان نیز 30درصد مبلغ دیه به‌عنوان دستمزد به وی پرداخت می‌‌شد. به گفته سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران، اعضای باند اعتراف كرده‌اند كه تا‌كنون دو نفر را با این شگرد مجروح كرده و از بیمه پول گرفته‌اند كه با اعترافات آنها یكی از این افراد كه در بیمارستان بستری و قرار بود دیه 390میلیون تومانی دریافت كند بازداشت شد.

وی ادامه داد: متهمان برای اینكه لو نروند مدارك شناسایی معتادان را خریداری كرده و هر بار خود را با هویتی جعلی معرفی می‌كردند. با دستگیری آنها معلوم شد كه یكی از متهمان با گروهی كه در شهرستان كاشان با همین شگرد از شركت‌های بیمه كلاهبرداری می‌كردند رابطه داشته و با اعترافات او این گروه دو نفره نیز در كاشان دستگیر شدند.

سرهنگ یاراحمدی گفت: تاكنون 25فقره از تصادفات ساختگی توسط این باند 12نفره شناسایی شده كه ارزش مالی آن بیش از 2.5میلیارد تومان است و تحقیقات برای كشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha