معاون وزیر کشور اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت ۷-۸ ماهه با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردم کار نوسازی و بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان را به انجام خواهیم رساند.

اسماعیل نجار : ۸ ماهه خانه‌ها را بازسازی می‌کنیم

سلامت نیوز:معاون وزیر کشور اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت ۷-۸ ماهه با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردم کار نوسازی و بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان را به انجام خواهیم رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور) ، با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور در صبح امروز، اظهار داشت: در این جلسه مشکلات و معضلات زلزله‌زدگان در منطقه مطرح شد و امدارسانی هر چه سریعتر به مردم مورد تاکید قرار گرفت. وسعت حادثه بسیار زیاد بوده که البته روزهای اول و دوم با حضور همه دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد از زیر آوار بیرون آورده شدند.

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه در حال حاضر در ۷۵ درصد مناطق، آب و برق وصل شده است، اظهار داشت: البته به دلیل پس‌لرزه‌های متعدد، آب همچنان کدر است و زمان می‌برد تا گل و لای ته‌نشین و آب شفاف‌تر شود. البته در حال حاضر آب آشامیدنی از طریق ماشین‌های سیار آبرسان تامین می‌شود و بسته‌های آب‌های معدنی نیز در میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه ممکن است؛ توزیع اقلام ناعادلانه باشد، اما برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز اتخاذ شده است، گفت: گاهی برخی افراد به ماشین‌های در حال توزیع اقلام، هجوم می‌آوردند که شب گذشته در جلسه استان تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم؛ این روند بهبود یابد تا به بخش‌ها و روستاهایی که مشکل وجود دارد، آذوقه برسانیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌ها در زمینه برقراری امنیت در مناطق زلزله زده، گفت: نیروی انتظامی و سپاه، هلال‌احمر را در رساندن آذوقه به مردم همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز ۲۰ هزار اقلام در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود. همچنین بسته‌های غذایی به اندازه نیاز یک ماه زلزله‌زدگان در حال آماده شدن است تا در اختیارشان قرار بگیرد.

نجار با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد، گفت: همچنین ۱۵ هزار واحد نیاز به تعمیرات با تامین اعتبار از سوی دولت، باید نوسازی و بازسازی شوند.

نجار با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۳۳ هزار خانوار در غرب کشور تحت تاثیر زلزله قرار دارند، درباره اینکه همچنان برخی روستاها به چادر و وسایل گرمایشی نیاز دارند، گفت: اقلام مورد نیاز مردم به تدریج در حال ارسال شدن است و وضعیت توزیع امکانات رو به بهبود است. همت ملت ایران در کمک رسانی کم سابقه بوده و در هیچ کجای دنیا این رویه دیده نمی‌شود.

معاون وزیر کشور اعلام کرد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت ۷-۸ ماهه با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردم کار نوسازی و بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان را به انجام خواهیم رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha