بهترین کار این است که دستگاه قضایی همه پیمانکاران، سازندگان و مهندسان ناظر و نیز عوامل دخیل در شهرداری در این ساختمان های ناایمن را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات نماید.

آیا دوران "بساز بندازی" تمام می شود؟

سلامت نیوز: بهترین کار این است که دستگاه قضایی همه پیمانکاران، سازندگان و مهندسان ناظر و نیز عوامل دخیل در شهرداری در این ساختمان های ناایمن را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات نماید.

به گزارش سلامت نیوز، عصر ایران نوشت: خبر اول این بود: بیمارستان سرپل ذهاب که اخیراً به بهره برداری رسیده بود، در زلزله اخیر استان کرمانشاه به شدت آسیب دیده و از حیز انتفاع ساقط شده است.

و خبر را دادگستری کرمانشاه اعلام کرد: پیمانکار این بیمارستان بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد تا بیمارستان را با هزینه خود بازسازی و قابل استفاده کند.

بهترین کاری که قوه قضائیه می تواند انجام دهد همین است که دادگستری کرمانشاه انجام داده است: برخورد قضایی با عاملان ساخت بناهای بی استحکام.
از قوه قضاییه، انتظار می رود برخورد با سازندگان ساختمان های مرگبار را به یک بیمارستان ختم نکند و همه ساختمان های جدیدالاحداث را که در این واقعه بیش از حد استاندارد دچار تخریب شده اند را مشمول رسیدگی قضایی قرار دهد.

اگر دستگاه قضایی همه پیمانکاران، سازندگان و مهندسان ناظر و نیز عوامل دخیل در شهرداری در این ساختمان های ناایمن را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات نماید، بقیه افرادی که در سراسر ایران در کار ساخت و ساز هستند، متوجه خواهند شد که دوران موسوم به "بساز بندازی" تمام شده است و آنها در قبال پولی که می گیرند، موظف اند بناهایی ایمن و مستحکم در برابر زلزله بسازند و الا زندان، جرائم سنگین و احکام جبران خسارت بی هیچ ملاحظه ای در انتظارشان خواهد بود.

اقدام قوه قضاییه ، نه تنها مجازات سازندگان قانون گریز ساختمان های تخریب شده در کرمانشاه خواهد بود بلکه درس عبرتی برای بقیه و مقدمه ای برای ایمن سازی کل ایران در آینده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha