جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به تمامی هموطنان توصیه کرد تا مراقب سودجویی‌های برخی مبنی بر ارائه شماره حساب دریافت کمک مردمی برای زلزله‌زدگان، فروش سگ‌های زنده‌یاب، چادر باشند.

مراقب سودجویی‌های برخی در زمینه دریافت کمک مردمی به زلزله‌زدگان باشید/ خرید و فروش اقلام امدادی ممنوع است

سلامت نیوز:جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به تمامی هموطنان توصیه کرد تا مراقب سودجویی‌های برخی مبنی بر ارائه شماره حساب دریافت کمک مردمی برای زلزله‌زدگان، فروش سگ‌های زنده‌یاب، چادر باشند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور و تشدید ابعاد این حادثه در استان کرمانشاه و به دنبال آن گسیل کمک‌های امدادی به این استان، متاسفانه برخی در این میان با اعلام شماره حساب، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی، فروش سگ‌های زنده‌یاب، چادر، پتو و ... می‌کنند، که بدین وسیله هلال احمر تمامی این اقدامات را غیرمجاز دانسته و آنها را تایید نمی‌کند.

همچنین باید تاکید کرد که تمامی آب معدنی‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده دارای تاریخ مصرف و کاملا سالم است و لذا هر آنچه در فضاهای مجازی در این زمینه و همچنین خرید و فروش آب‌معدنی‌ در مناطق زلزله‌زده مطرح می‌شود نه تنها کمکی به رفع مشکلات هموطنانمان در مناطق حادثه‌دیده نمی‌کند، بلکه انرژی و توان امدادگران و مسئولان خدمتگزار در منطقه را تحلیل برده و ثمره‌ای جز تشویش اذهان عمومی و مختل شدن روند امدادی ندارد.

تاکید اصلی جمعیت هلال‌احمر با توجه به هشدار پلیس بر این است که خرید و فروش اقلام امدادی به زلزله زدگان شامل چادر و غیره با آرم و نشان هلال احمر ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود؛ این اقلام رایگان بوده و فقط باید از طریق هلال احمر و نهادهای دولتی میان مردم زلزله‌زده توزیع شود، لذا هموطنان در صورت مشاهده تخلف، موارد را به پلیس با شماره 110، اطلاع دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha