نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: این لایحه پیش از سال جدید در مجلس تصویب می شود.

وعده تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان تا پایان سال 96

سلامت نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: این لایحه پیش از سال جدید در مجلس تصویب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،فاطمه ذوالقدر، با اشاره به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهارداشت: کارهای اولیه و مقدماتی لایحه مذکور در مجلس نهم انجام شد اما به دلیل اتمام دوره مجلس، نیمه تمام باقی ماند. این موضوع هم اکنون در مجلس دهم پیگیری می شود و به طور ویژه در کمیسیون قضائی مجلس دنبال می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین اقدامات انجام شده در مجلس برای بررسی مفاد لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: ابعاد مختلفی در لایحه مورد بررسی قرار گرفته است و در لایحه جدید مجازات سخت گیرانه برای کودک آزارها در نظر گرفته شده است تا جلوی جرایمی که بر علیه کودکان می شود را بگیرد.

وی درباره میزان تأثیرگذاری لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توضیح داد: اگر در مجلس تصویب شود و پس از آن در شورای نگهبان نیز مورد تایید قرار بگیرد قطعا می تواند در کاهش میزان جرایمی که بر علیه کودکان است تأثیرگذار باشد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره زمان تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر موارد جزئی لایحه در دست بررسی است، فکر می کنم به زودی و پیش از سال جدید در مجلس تصویب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از خانواده نیز توضیح داد: این لایحه هم اکنون در اختیار کمیسیون اجتماعی قرار دارد و مربوط به زنان است که در کمیته ای مخصوص در حال پیگیری است اما با توجه به اینکه لوایح و طرح های زیادی در دست نمایندگان قرار دار و فصل بودجه است، بررسی لایحه مذکور به کندی پیش می رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha