«این فرد با عنوان اتهامی تقلب در ساخت بنای دولتی و نیز داشتن شاکی خصوصی در بازداشت است.»

جزئیات دستگیری پیمانکار بیمارستان اسلام‌آباد غرب

سلامت نیوز: «این فرد با عنوان اتهامی تقلب در ساخت بنای دولتی و نیز داشتن شاکی خصوصی در بازداشت است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق عزیزی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آسلام آباد غرب با اشاره به خبر بازداشت پیمانکار بیمارستان تازه‌تاسیس این شهرستان به میزان گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه اخیری که در استان کرمانشاه به وقوع پیوست، متاسفانه تعدادی زیادی از هم‌استانی‌های ما فوت کرده و بسیاری نیز دچار صدمات بدنی یا خسارات مالی شدند. جای تعجب همگان بود که ساختمان بیمارستان تازه‌تاسیس این شهرستان که کمتر از یک سال از افتتاح آن می‌گذرد و بیمارستان معین برای مناطق زلزله‌زده محسوب می‌شد، به نحوی دچار خسارت شد که امکان خدمت‌رسانی درمانی به بیماران و مصدومان اعزامی از شهرستان‌های سر پل ذهاب، دالاهو، گیلان غرب و قصر شیرین برای کادر درمانی به درستی میسر نشد و ناگزیر تخت‌های بیمارستان به داخل حیاط منتقل و بیماران بستری شده نیز از بیمارستان خارج شدند که این امر علاوه بر این که خدمت‌رسانی کادر درمانی را با مشکلات زیادی مواجه کرد، باعث تشدید صدمات مصدومین اعزامی از شهر‌های زلزله‌زده شد.

وی گفت: نهایتا از باب رسیدگی به حقوق عامه کارشناس رسمی دادگستری که عضو سازمان نظام مهندسی نیز بود برای کارشناسی بیمارستان تعیین شد که با حضور در محل و ملاحظه سازه و قسمت‌های تخریب شده در نظریه خود قسمت عمده تقصیر را متوجه پیمانکار پروژه قرار داده و در نظریه خود اعلام کرده است ۸ میلیارد تومان از منابع بیت المال در اثر قصور در احداث این پروژه تضییع شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: بنای دادستانی شهرستان با تصمیم رئیس کل دادگستری استان بر این بود که عوامل ساخت این پروژه بتوانند در اسرع وقت مجددا بیمارستان را آماده خدمت کنند که در این راستا مسئولان وزارت راه، وزارت بهداشت و درمان و مجریان پیمانکار پروژه دعوت شدند که متاسفانه حجم خسارات به نحوی بود که طبق اعلام نظر مسئولان بهداشت و درمان امکان آماده به کار کردن ساختمان به فوریت برای عوامل پیمانکار و مجریان ساخت وجود ندارد.

عزیزی گفت: با توجه به حضور کلیه عوامل دخیل در پرونده در شهرستان و اعلام آمادگی دفاع از خود، از تعدادی از ایشان تحقیق و با توجه به شکایت دانشگاه علوم پزشکی، شکواییه خصوصی یکی از شهروندان، نظریه کارشناسی و دیگر ادله موجود در پرونده از باب وظیفه دادستانی در دفاع از حقوق عامه قرار تامین وثیقه متناسب برای پیمانکار به اتهام تقلب در ساخت بنای دولتی منتهی به تضییع اموال بیت المال و ایراد خسارت صادر که به علت عجز از تودیع تامین این فرد در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: مسلما تکمیل تحققات نیازمند زمان بیشتری جهت برآورد میزان خسارات و بررسی قصور احتمالی ناظران پروژه است. لیکن آن چه مسلم است متاسفانه نظارت مناسبی توسط نهاد‌های دولتی مربوطه در چنین پروژه‌هایی به عمل نمی‌آید که این امر به مجالی برای سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب تبدیل می‌شود. نمونه مشهود آن ضعف نظارتی در پروژه‌های ساختمانی دیگر است که در این موضوع دادستانی سال گذشته نیز با عوامل شرکت‌های تعاونی مسکن اسلام‌آباد غرب برخورد و تعدادی را نیز بازداشت کرد و پرونده هم‌اکنون در دادگاه کیفری دو شهرستان در حال رسیدگی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha