مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 556 پس لرزه در استان تا صبح امروز(27 آبان) خبر داد.

وقوع 556 پس‌لرزه/ زلزله قابل پیش‌بینی نیست، مردم به شایعات توجه نکنند

سلامت نیوز:مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 556 پس لرزه در استان تا صبح امروز(27 آبان) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرهاد فروزی ، اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری تا ساعت  8 و 15 دقیقه امروز(شنبه) 556 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته که 30 مورد آنها بزرگتر از چهار ریشتر بوده است.

وی با بیان اینکه وقوع این پس لرزه ها پس از زلزله ای به بزرگی زمین لرزه 7.3 ریشتری که هفته گذشته استان را لرزاند طبیعی است، گفت: هم بلحاظ تعداد و هم بلحاظ بزرگی پس لرزه ها با شیب ملایمی در حال کاهش است.

فروزی افزود: با توجه به تخلیه انرژی که صورت گرفته بعید است به این زودی ها زلزله ای به این بزرگی و یا حتی نزدیک به آن در منطقه داشته باشیم.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر احتما وقوع زلزله ای بزرگ در کرمانشاه که موجب هراس مردم می شود، گفت: زلزله در هیچ جای دنیا قابل پیش بینی نیست و از مردم می خواهیم به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکرده و اخبار مربوط به زلزله را از رسانه های معتبر پیگیری کنند.

فروزی همچنین در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر روش شدن هوا هنگام وقوع زلزله و مرتبط دانستن آن با پروژه "هارپ" اظهار کرد: وقوع هر زلزله بزرگی با صدا و نور همراه است که نور منتشر شده مربوط به خروج برخی گازها با فشار از لایه های زمین است و این نور بخصوص در زلزله هایی که در شب رخ می دهد، باعث روشنی هوا می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha