معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست کمک‌های خود را به صورت نقدی برای بازسازی بخش‌های بهداشتی و درمانی مناطق زلزله اهدا کنند.

درخواست علوم پزشکی کرمانشاه از خیرین برای کمک به بازسازی مراکز بهداشت و درمان زلزله‌زده

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست کمک‌های خود را به صورت نقدی برای بازسازی بخش‌های بهداشتی و درمانی مناطق زلزله اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر قباد محمدی  با اشاره به سیل کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله زده و با قدردانی از حس انسان دوستانه مردم ایران، گفت: خوشبختانه بلافاصله بعد از وقوع زلزله شاهد سیل کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله بودیم.

وی افزود: عمده اقلام ارسالی نیز آب و مواد خوراکی است که هم‌اکنون به اندازه کافی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

محمدی تصریح کرد: مردم باید بدانند این اقلام نیاز اولیه مردم منطقه است و نیازهای اساسی آنها بحث زیرساخت‌ها از جمله بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به خسارت 100 مرکز بهداشت در مناطق زلزله زده، گفت: در این شرایط بحث بهداشت با مشکل مواجه شده و امکان اپیدمی بیماری‌های عفونی وجود دارد. در همین راستا نیاز است تا هرچه سریع‌تر مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق سر و سامان بگیرد.

وی افزود: در فاز کوتاه مدت برای این‌که بتوانیم ظرف سه تا چهار ماه مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت را فعال کنیم، اعتباری حدود 40 تا 50 میلیارد تومان نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در فاز بلندمدت نیز برای ساخت بیمارستان در این مناطق به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: در همین راستا از مردم خیر کشور می‌خواهیم برای کمک به زلزله زدگان پول نقد کمک کرده و کمک‌های نقدی خود را به حساب دولتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که نهادهای نظارتی بر آن نظارت داشته و تمام پول آن صرف ساخت و ساز بخش بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده می‌شود، واریز کنند.

محمدی تصریح کرد: افراد خیر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت 6037691980030621 و یا به شماره حساب 0104173741007به نام "حساب کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی" نزد بانک صادرات واریز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha