یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

یک گروه علمی از محققان موفق به شناسایی علائمی از بیماری ویروسی ابولا شده اند که زمینه را برای تلاش های آتی در زمینه درمان این بیماری فراهم می کند.

راز و رمز ابولا کشف شد

سلامت نیوز: یک گروه علمی از محققان موفق به شناسایی علائمی از بیماری ویروسی ابولا شده اند که زمینه را برای تلاش های آتی در زمینه درمان این بیماری فراهم می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، بیماری ویروسی ابولا (Ebola virus disease) یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نشانه‌های این بیماری معمولا دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولا حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می‌ آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.
اکنون یک گروه علمی از محققان در یک مطالعه جامع و پیچیده از نمونه های خون بیماران مبتلا به ابولا در سیرالئون موفق به شناسایی علائمی از این بیماری ویروسی شدند که می تواند به تلاش های آتی برای درمان این بیماری کمک کنند.
این گروه علمی به هدایت دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، از همه چیز از آنزیم ها گرفته تا لیپیدها و سیستم ایمنی مرتبط با مولکول ها یک تجزیه و تحلیل جامع انجام دادند.
این گروه علمی که شامل محققانی از آزمایشگاه ملی نورث وست پاسفیک، دانشکده پزشکی اکهان در کوه سینا، دانشگاه توکیو و دانشگاه سیرالئون هستند،
11 بیونشانگر کشف کردند که عفونت های کشنده را از غیر کشنده متمایز می کنند.
و مهم تر از همه این مطالعه نشان داد که سطوح دو بیونشانگر به نام های L-threonine (یک آمینو اسید) و ویتامین D چسبیده به پروتیین می توانند به دقت پیش بینی کنند که کدام بیماران زنده می مانند و کدام بیماران می میرند.
یوشی هیرو کاوائوکا یکی از استادان ویروس شناسی در دانشکده دامپزشکی ویسکانسین-مدیسون می گوید، پزشکان با استفاده از این علائم می توانند به منابع نادر درمانی اولویت داده و از بیمارترین بیماران مراقبت کنند.
محققان امیدوارند که با استفاده از نتایج این مطالعه بهتر به علت وجود تفاوت ها در نحوه واکنش بدن بیماران به عفونت و اینکه چرا برخی بیماران می میرند و برخی زنده می مانند پی ببرند.
به گفته محققان، نتایج این مطالعه اطلاعات گرانبهایی در اختیار محققانی قرار می دهد که می خواهند در مورد ابولا مطالعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha