دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 230837

برای بهبود انواع زخمها از "عسل" استفاده می‌شود که اثرات شگفت‌انگیزی در بهبود زخمها دارد به طور مثال برای پانسمان سوختگیهای درجه یک تا درجه سه‌، می‌توان از ترکیب عسل و روغن زیتون کهنه به نسبت مساوی با هم استفاده کرد.

اثر شگفت‌انگیز "عسل" در بهبود زخمهای بدخیم

سلامت نیوز:برای بهبود انواع زخمها از "عسل" استفاده می‌شود که اثرات شگفت‌انگیزی در بهبود زخمها دارد به طور مثال برای پانسمان سوختگیهای درجه یک تا درجه سه‌، می‌توان از ترکیب عسل و روغن زیتون کهنه به نسبت مساوی با هم استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم؛ استفاده از عسل در پانسمان زخمها باعث از بین رفتن بوی بد زخم می‌شود همچنین هنگام تعویض پانسمان، به زخم نمی‌چسبد و درد کمتری برای بیمار ایجاد می‌کند.

برای پانسمان سوختگیهای درجه یک تا درجه سه‌، عسل و روغن زیتون کهنه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و بعد از شستشوی خوب زخم‌، ناحیه موردنظر را با این ترکیب پانسمان کنید.

برای پانسمان زخم بستر‌، عسل و پودر برگ گیاه گزنه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و بعد از شستشوی خوب ناحیه زخم بستر، این ترکیب را به ناحیه موردنظر پانسمان کنید.

برای پانسمان زخمهای دیابتیک‌، عسل و نمک را به نسبت 3 به 1 باهم مخلوط کنید و پس از شستشوی خوب زخم دیابتی از این ترکیب در ناحیه زخم موردنظر استفاده کنید.

برای پانسمان زخم ناشی از زالودرمانی یا زخمی که در آن خونریزی ادامه‌دار است برای قطع خونریزی‌، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و روی ناحیه موردنظر پانسمان کنید.

برای پانسمان زخمی که مزمن است و ترمیم زخم به کندی صورت می‌گیرد تا حدی که ناحیه زخم حالت چاله مانند به خود گرفته برای ترمیم آن‌، عسل + کندر + خون سیاوشان + انزروت را به نسبت مساوی مخلوط کرده و در ناحیه زخم موردنظر پرکنید و سپس پانسمان را انجام دهید.

برای درمان زخم معده یا زخم اثنی عشر، صبح ناشتا و هرشب موقع خواب یک قاشق غذاخوری عسل موم‌دار را به مدت 9دقیقه در دهان نگهدارید بدون آنکه قطره‌ای از عسل یا آب دهان را قورت داده باشید سپس مانند آدامس آنرا در دهان بجوید عسل را قورت داده و موم را دور بیندازید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha