مرد خودشیفته حرف و حدیث های زیادی در خانه به وجود می آورد ، هر برنامه و تفریحی در خانواده از علاقه مندی های شخص مغرور و خودشیفته اوست و گویی دنیا بوجود آمده تا او روی آن قدم بردارد .

با مردان خودشیفته ازدواج نکنید!

سلامت نیوز: مرد خودشیفته حرف و حدیث های زیادی در خانه به وجود می آورد ، هر برنامه و تفریحی در خانواده از علاقه مندی های شخص مغرور و خودشیفته اوست و گویی دنیا بوجود آمده تا او روی آن قدم بردارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بیست ستون، در این مطلب به شما می گوییم که بعد از ازدواج با مرد خودشیفته چه آسیب ها و مسائلی در کمین شماست !

او به افکار، سلایق و احساسات اطرافیان خود توجهی نمی کند. هر حرفی که بزنید و به خودتان هم ارتباط داشته باشد ، از جانب او قابل پذیرش نیست.
هر چیزی باید درباره مرد خودشیفته و برای او باشد. خواسته ها و نیازهایش در هر شرایطی اولویت دارد و تمام برنامه ریزی ها و کارهای خانواده باید حول محور خواسته ها و امیال او باشد و حتی تمام مکالمات نیز باید درباره شخص شخیص این مرد خودشیفته باشد.
مرد خودشیفته می خواهد هر کاری که انجام می دهد در نظر دیگران مهم و منحصر به فرد جلوه کند. البته اغواگری او کاملا سطحی است.
مرد خودشیفته همسرش را تحقیر می کند تا خود را بالا ببرد . او هیچ گاه همسرش را در موقعیت بالاتر یا مساوی خود نمی بیند و همیشه به دنبال زنی است که بتواند به او زور بگوید و کنترلش کند.
وقتی درمورد مشکلات و مسائل زندگی تان با مرد خودشیفته صحبت می کنید ، به شدت عصبانی و بی حوصله می شود. خصوصا زمانی که رفتار او با این مشکلات ارتباط داشته باشد. او چنان قاطعانه به سمت شما حمله ور می شود که در نهایت شما باید عذرخواهی کنید.
مرد خودشیفته توجهی به قوانین دیگران ندارد. او خود را بالاتر از هر قانونی می داند و خود را ملزم به تبعیت از آنها نمی کند.
مرد خودشیفته به دنبال توجه است. او همیشه باید در مرکز توجه دیگران باشد و هر کاری که انجام می دهد از جانب همسرش تایید و تشویق شود و مورد توجه قرار گیرد.
مرد خودشیفته وقتی احساس می کند کنترل زندگی همسرش را از دست داده، واکنش خشمانه زیادی نشان می دهد؛ زیرا او با کنترل های همیشگی و محسوس خود را در موضع قدرت قرار می دهد.
رفتار مردان خودشیفته شبیه به یکدیگر است. البته آنها آزار و اذیت فیزیکی ندارند و در بیشتر مواقع به صورت کلامی آزار دهنده هستند. آنها می توانند پزشکی متخصص یا یک مدیر برجسته شوند اما رفتارهای شان در محیط خانه آزار دهنده است. شاید عجیب باشد وقتی می بینید همسر خودشیفته شما ، محبوب دیگران است و کسی به اندازه شما از دست او عصبانی نیست ! علتش این است که آنها همسر خود را آزار می دهند و در شرایط سخت عاطفی و روحی تنها می گذارند . مردان خودشیفته دائما همسرشان را متهم می کنند که دچار اشتباه شده یا بزرگ نمایی می کند . این مساله سبب می شود تا همسرشان نسبت به افکار و رفتارهای خود دچار شک و تردید شود.

آزارهای کلامی مرد خودشیفته
وقتی با یک مرد خودشیفته ازدواج می کنید که از نظر شغلی و مالی موفق است ، باید بدانید که برای شما آزار و اذیت کلامی ندارد زیرا ممکن است آبرو و اعتبار اجتماعی اش خدشه دار شود و هر آن چه که به دست آورده ، از دست بدهد . چنین فردی برای آزار دادن همسرش از بعضی کلمات و رفتارهای به خصوص استفاده می کند تا هیچ ردی از او به جای نماند .

چرا مردان خودشیفته همسرشان را آزار می دهند ؟
چرا او با استفاده از کلمات می تواند چنین تاثیری را روی شما بگذارد ؟ زیرا او همسرش را به خوبی می شناسد و ارزش های شما و چیزهایی که درباره خودتان دوست دارید را می داند و از این آگاهی استفاده می کند تا به شما آسیب بزند .
وقتی مرد خودشیفته و آزاردهنده به صورت کلامی و احساسی به نقاط قوت شما حمله ور می شود ، علتش این است که آن چیزی که در وجود شما هست و شما را خاص و منحصر به فرد می کند ، به او آسیب می زند . او شما را به خاطر کسی که هستید سرزنش می کند . زندگی کردن با مرد خودشیفته اعتماد به نفس شما را از بین می برد و سبب می شود نسبت به خودتان و تمام تصمیماتی که در زندگی می گیرید ، شک کنید .
مردان خودشیفته از این روش ها استفاده می کنند زیرا خوب جواب می دهد و برای آنها تاثیر گذار است. آنها فقط می خواهند بالا باشند و چیزی از همدلی و پشت گرمی همسرشان نمی دانند.

چطور خود را از آسیب مرد خودشیفته حفظ کنیم ؟
مرد خودشیفته فکر می کند حرف او درست است و به خودش حق می دهد که هر کاری را انجام دهد . برای مقابله با رفتارهای آزاردهنده مرد خودشیفته ، باید رفتارهای آسیب زای او را شناسایی کنید و بدانید چگونه با این رفتار می خواهد شما را تخریب کند . شاید صحبت کردن درباره احساسات تان با مرد خودشیفته روش خوبی باشد ، اما مرد خودشیفته یاد گرفته به هیچ کسی جز خودش اهمیت ندهد ؛ پس به یک روان شناس مراجعه کنید . البته افراد خودشیفته به آسانی نزد روان شناس نمی روند اما شما این کار را بکنید تا کمتر از زندگی با او آسیب ببینید.منبع : بیست ستون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha