قائم مقام سازمان نظام پرستاری، حضور دانشجویان ترم آخر پرستاری در بیمارستان ها برای مهارت آموزی و رفتن بر بالین بیمار، بدون نظارت مربی را مشکل ساز دانست.

تبعات رها شدن دانشجویان پرستاری در بیمارستان ها

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری، حضور دانشجویان ترم آخر پرستاری در بیمارستان ها برای مهارت آموزی و رفتن بر بالین بیمار، بدون نظارت مربی را مشکل ساز دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد شریفی مقدم، به اعتراض دانشجویان پرستاری در شیراز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف کارآموزی در عرصه برای دانشجویان ترم آخر پرستاری، این است که آموخته های نظری آنها در محیط کار، تبدیل به کسب مهارت عملی شود و بتوانند با حضور در بالین، مراقبت های پرستاری از بیماران را به نحو مطلوب ارائه بدهند.

وی با اشاره به اعتراض اخیر دانشجویان پرستاری شیراز، اظهارداشت: حضور این دانشجویان بدون نظارت مربی در بیمارستان برای کسب مهارت عملی، با توجه به مشکلات کمبود کادر پرستاری، نمی تواند مثمر ثمر برای دانشجویان پرستاری باشد.

شریفی مقدم توضیح داد: رها کردن دانشجویان پرستاری در بیمارستان، بدون اینکه مربی بالای سر آنها باشد، نه تنها هیچ کمکی برای کسب مهارت نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد این افراد احساس بیهودگی و بی هویتی کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، بر ضرورت نظارت مربی بر کار دانشجویان پرستاری تاکید کرد و گفت: دانشجوی پرستاری باید تحت نظارت مربی، کاری انجام دهد. اینکه بخواهیم برای او بیمه مسئولیت صادر کنیم، نمی تواند از مسئولیت مربی و بیمارستان کم کند.

وی با عنوان این مطلب که کار دانشجوی پرستاری به صورت مستقل غیرقانونی است، افزود: علاوه بر این، در این شرایط، منشور حقوق بیمار زیرپا گذارده می شود که درست نیست.

شریفی مقدم گفت: نمی شود به بهانه کمبود هیات علمی در دانشکده های پرستاری، یا به منظور جبران کمبود کادر پرستاری در بیمارستان ها، دانشجویان پرستاری را بدون نظارت مربی، وارد بیمارستان ها کرد.

وی با بیان این مطلب که دانشجویان ترم آخر پرستاری در شیراز در مدت دو ماه بالغ بر ۲۸۰ ساعت کار پرستاری انجام داده اند، افزود: ۲۱۰ ساعت آن مربوط به شیفت صبح و عصر بوده و ۷۸ ساعت آن در شب بوده است. در حالی که هیچ امتیازی برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، از مسئولین ذی ربط در وزارت بهداشت درخواست کرد تا فراهم شدن بستر مناسب برای استفاده از دانشجویان پرستاری در بیمارستان ها، این طرح متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha