بر اساس گزارش مددکاری، در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند.

سرپرست خانوار شدن ۱۰۰ زن کرمانشاهی در پی فوت همسر/ معلولیت ۱۱۸ نفر در پی زلزله

سلامت نیوز: بر اساس گزارش مددکاری، در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، میرشاه ولد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و جوانرود با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ روستا توسط تیم مددکاری و روانشناسی جمعیت همیاران سلامت و تیم محب بررسی شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۶۰ مشاوره روانشناختی شرایط بحران صورت گرفته است.

وی گفت: یکهزار و ۲۰۰ کودک خدمات روانی طرح محب را دریافت کردند و با اعزام ۲۶ گروه تیم فوریتی محب، یکهزار و ۷۵۱ زن آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده از خدمات روانی این طرح بهره‌مند شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بررسی وضعیت نزدیک به یکهزار و ۷۳۹ معلول ضایعه نخاعی، جسمی، ذهنی، روانی و سالمند و همچنین ساماندهی معلولان و سالمندان گفت: ۱۱۸ نفر در این بلای طبیعی دچار معلولیت شدند.

وی ادامه داد: ۲ هزار اقلام مورد نیاز معلولان در مناطق صعب‌العبور و زلزله‌زده کرمانشاه توزیع شد.

میرشاه‌ولد به راه‌اندازی مرکز سیار ارائه خدمات(فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی) در منطقه سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم فعالCBR در مناطق زلزله‌زده ارائه خدمت می‌کنند و ۱۰ مهدکودک صحرایی ایجاد شد و با بررسی وضعیت کودکان بی‌سرپرست با انجام ۲۱۶ کار مددکاری ۸ کودک شناسایی شد که ۷ مورد به خانواده و یک نفر در مرکز ساماندهی شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: وضعیت یک هزار و ۲۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بررسی شد که بالغ بر ۱۲۴ هزار و ۱۸۰ نفرساعت کار مددکاری صورت گرفته است که در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند.

وی از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفرساعت ارائه مداخلات آرام‌سازی تیم اورژانس اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: یکهزار و ۷۱۰ مورد مداخله تخصصی در بحران‌های فردی، خانوادگی و خانواده‌های حادثه‌دیده توسط اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

میرشاه‌ولد در پایان به وضعیت مسکن مددجویان مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه پرداخت و یادآور شد: تعداد واحدهای نیازمند بهسازی در شهر یکهزار و ۱۹۸ و در روستا یکهزار و ۲۱۳ و واحدهای نیازمند تعمیر در شهر یکهزار و ۹۹۳ و در روستا یکهزار و ۶۱۶ است و در حال حاضر ۲۶۹ داوطلب در مناطق زلزله‌زده به امدادرسانی مشغول هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha