کودک نوپایی پس از ابتلا به نوع شدیدی از تبخال ویروسی که از طریق بوسه یک شخص مبتلا به تبخال به بدن او سرایت کرده بود، در معرض مرگ قرار گرفت.

تصاویر/بوسه‌ای که کودک نوپا را تا دم مرگ کشاند

سلامت نیوز:کودک نوپایی پس از ابتلا به نوع شدیدی از تبخال ویروسی که از طریق بوسه یک شخص مبتلا به تبخال به بدن او سرایت کرده بود، در معرض مرگ قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، کودک ۱۶ ماهه ای به نام پارکر، مبتلا به ویروسی شد که از طریق بوسه کسی که قبلا تبخال زده و ناقل این ویروس بود، به او منتقل شده بود و علی رغم ایجاد کهیر، بثورات پوستی و تاولهای فراوان روی بدن کودک، پس از ملاقات با سه پزشک مختلف، آنها با نادیده گرفتن علایم بیماری و اشتباه در تشخیص، او را روانه منزل کردند.

 


با این وجود، ماریا، مادر کودک که ۲۲ ساله و اهل ایرلند شمالی است، با حس غریزی مادرانه اش می دانست که مشکلی در سلامت فرزندش وجود دارد و با عجله او را به بیمارستان رسانده او را از مرگ حتمی نجات داد.

 

پارکر پس از رسیدن به بیمارستان، سریعا بستری شد و تحت مراقبتهای پزشکی قرار گرفت و به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شد. در این مدت پارکر به میزان زیادی سلامت خود را بدست آورده  ولی هنوز اگزما و بی حالی ناشی از این بیماری سخت در بدن او وجود دارد.

ماریا، مادر پارکر می گوید: پزشکان معتقدند که این بیماری نوعی ویروس تبخال است که از تماس یا بوسه شخصی که ناقل این ویروس بوده به کودک منتقل شده است و اگر ما به موقع او را به بیمارستان نمی رساندیم، می توانست کشنده باشد و اکنون من درباره کسانی که فرزندم را در آغوش می گیرند و او را می بوسند، بسیار حساسیت به خرج می دهم و تصمیم دارم برای افزایش آگاهی عموم مردم از خطرات عفونتهای تبخالی در کودکان تلاش کنم.

 

او ادامه می دهد: دور از ذهن و غیر قابل باور است که یک بوسه یا تماس کوچک باعث ایجاد چنین بیماری مهلکی در کودک شود. قبل از بستری شدن پسرم در بیمارستان، او به مدت حدود دو هفته قبل از بروز علایم شدید پوستی، تب داشت و پس از آن کهیر و اگزماهای پوستی ایجاد شد. او را برای معاینه نزد سه پزشک مختلف بردم اما آنها معتقد بودند که پسرم مشکل خاصی ندارد و فقط کرمهایی برای کاهش التهابات پوستی برای او تجویز کردند. اما من احساس می کردم که مشکلی در پس این علایم پنهان است زیرا کهیرهای پوستی عادی به نظر نمی آمد و شرایط عادی نبود. کهیرهای ایجاد شده تبدیل به لکه های بزرگ قرمزرنگی شد و سپس تمام بدنش پر از تاول شد و نهایتا پس از بستری شدن پسرم در بیمارستان، بیماری او تشخیص داده شد. اتفاقی که برای پسرم افتاد واقعا وحشتناک و ترس آور بود زیرا من قبلا درباره آن مطالعه کرده بودم اما هرگز تصور نمی کردم که برای خودمان اتفاق بیفتد.

 

ویروسهای تبخال باعث ایجاد تبخال و تاولهای  پوستی در قسمتهای مختلف بدن و معمولا روی لبها و آلت تناسلی می شوند. در انگلیس و ایرلند شمالی، تقریبا از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر متاثر از این ویروسها می شوند. تبخال روی لب، از طریق بوسیده شدن از طرف شخص ناقل این ویروس منتقل می شود. در ابتدا با ایجاد یک لکه قرمز کوچک شروع شده و سپس تبدیل به تاول شده ، در آن آب جمع می شود و بعد از مدت زمانی می ترکد و زخم دردناک و متورمی از خود بر جای می گذارد.

 تبخال فقط از طریق تماس مستقیم پوستی منتقل می شود و از استفاده مشترک از وسایل شخصی مانند حوله و یا حتی قاشق و چنگال منتقل نخواهد شد. کسانی که برای بار اول به آن مبتلا می شوند، ممکن است طی آن تب و علایمی شبیه به سرماخوردگی را نیز تجربه کنند. پس از درمان و التیام بیماری، تبخال ها می توانند در اثر استرس، بیماری، الکل و یا قرار گرفتن زیر نور زیاد و شدید خورشید تحریک شده و مجددا عود کنند و در همان نواحی قبلی پوست دوباره ظاهر شوند. در نمونه هایی که شخص غالبا از عود و شیوع زیاد تبخال رنج می برد، داروها و درمانهای ضد ویروس تجویز خواهد شد.

اکنون پارکر در وضعیت خوبی به سر می برد اما هنوز کاملا درمان نشده است و مبتلا به اگزماست و از آن رنج می برد و باید مرتبا تحت نظر یک متخصص امراض پوستی باشد زیرا هنوز در معرض عود ناگهانی بیماریست. بزرگتر شدن پارکر در بهبود بیماری او تاثیر زیادی دارد زیرا این بیماری در کودکان کوچکتر و نوزادان کشنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha