محققان دریافته اند سیب زمینی زرد طلایی با افزایش میزان ویتامین های ضروری بدن از بروز بیماری در جمعیت کشورهای درحال توسعه پیشگیری می کند.

سیب زمینی موجب تقویت ویتامین های بدن می شود

سلامت نیوز:محققان دریافته اند سیب زمینی زرد طلایی با افزایش میزان ویتامین های ضروری بدن از بروز بیماری در جمعیت کشورهای درحال توسعه پیشگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیب زمینی چهارمین ماده خوراکی گیاهی پرمصرف بعد از برنج، گندم و ذرت است.

مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد مصرف یک وعده سیب زمینی زرد می تواند ۴۲ درصد مصرف روزانه ویتامین A موردنیاز یک کودک را تامین کند که برای بهبود بینایی، ایمنی بدن، رشد اعضاء، و سلامت باروری ضروری است.

سیب زمینی زرد طلایی همچنین ۳۴ درصد ویتامین E را تامین می کند که از فشار اکسایشی و التهاب که موجب بروز مشکلات مرتبط با آسیب به اعصاب، ماهیچه ها، بینایی و سیستم ایمنی می شود، پیشگیری می نماید.

زنان در سن باروری که ۱۵۰ گرم سیب زمینی طلایی مصرف می کنند می توانند ۱۵ درصد از ویتامین A موردنیاز و همچنین ۱۷ درصد از ویتامین E موردنیازشان را تامین کنند.

مارک فیلا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «سیب زمینی طلایی در مقایسه با سیب زمینی سفید، حاوی مقادیر بیشتر ویتامین A و E است و می تواند در جوامع دارای کمبود این ویتامین ها بسیار مثمرثمر باشد.»

  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha