مسئول منطقه ای سازمان یونیسف در آسیای مرکزی و اروپا گفت: 40 میلیون کودک در منطقه از امکان کسب تحصیل محروم هستند و یک میلیون جوان نیز پس از پایان تحصیل در زمینه اشتغال با مشکل مواجه هستند.

مسئول منطقه ای یونیسف: 40 میلیون کودک در آسیای مرکزی و اروپا امکان تحصیل ندارند

سلامت نیوز: مسئول منطقه ای سازمان یونیسف در آسیای مرکزی و اروپا گفت: 40 میلیون کودک در منطقه از امکان کسب تحصیل محروم هستند و یک میلیون جوان نیز پس از پایان تحصیل در زمینه اشتغال با مشکل مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، افشان خان روز سه شنبه در دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان در باکو، با اشاره به وضعیت کودکان معلول گفت: در حال حاضر سه میلیون و 500 هزار کودک معلول در اروپا و آسیای مرکزی هیچ گونه خدماتی دریافت نمی کنند و اسامی آنها حتی در لیست های تامین اجتماعی وجود ندارد .
وی درمورد اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش فقر در منطقه گفت: از سال 2012 میلادی به بعد میزان فقر تا نصف در منطقه کاهش یافته و در دو سال اخیر رشد 25 درصدی در جلب کودکان به تحصیل در منطقه مشاهده شده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد مهاجرین و پناهجویان در جهان در سال های اخیر گفت: دو و سه سال اخیر یک میلیون مهاجر به اروپا روی آوردند .
مسئول منطقه ای سازمان یونیسف در اروپا و آسیای مرکزی در مورد تحصیل کودکان در جمهوری آذربایجان گفت : مشکل جدی در زمینه ارائه فرصت های آموزشی به کودکان وجود ندارد و بیش از 95 درصد از کودکان این کشور از امکان تحصیل برخوردار هستند
دسترسی کودکان معلول به فرصت های آموزشی و پذیرش آنها در جامعه اهمیت زیادی دارد و جمهوری آذربایجان درهر دو زمینه یعنی آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی به معیارهای زیادی دست یافته است .
افشان خان با اشاره به قرار گرفتن جمهوری آذربایجان در تقاطع مسیرهای بازرگانی از آسیا به اروپا گفت : ظرفیت های جمهوری آذربایجان در باره مراقبت از انسانهای وارد شده از کشورهای دیگر را فراموش کردیم .
وی افزود: مهیمان نوازی و آب و هوایی جمهوری آذربایجان را نیز باید در نظر گرفت و امردم از کشورهای کارائیب و دیگر کشورها می توانند وارد جمهوری آذربایجان شوند و این کشور از این نظر از تجربه و ظرفیت های لازم برخوردار است .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به موارد مرگ و میر میان کودکان خردسال در جهان گفت: از دهه 90 به بعد تعداد مرگ و میر کودکان تا پنج سالگی در اروپا و آسیای مرکزی دو برابر کاهش یافته است .
وی اقدامات انجام گرفته در ده سال اخیر در بسیاری از کشورهای جهان در رابطه با حفظ سلامتی کودکان را قابل تقدیر خواند .
به گفته مسئول منطقه ای یونیسف ، تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد موارد مرگ و میر در میان آن عده از کودکان که مادران آنها حداقل تحصیل متوسطه دارند ، بطور قابل توجه کاهش یافته است .
قبل از این جنگ 97 درصد از کودکان سوری فرصت کسب تحصیل ابتدای را داشتند .
وی گفت: بر اثر جنگ در سوریه 5 میلیون نفر این کشور را ترک کردند و آن هم مانعی جدی برای کسب تحصیل کودکان ایجاد کرد .
این مقام یونیسف بر ضرورت تلاش های مضاعف برای توقف جنگ و پیشرفت در مسایل توسعه داخلی تاکید کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha