سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 231040

مسئول شبکه زلزله نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از زلزله شدید یکشنبه شب گذشته (21 آبان) تا ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز (سه شنبه 30 آبان) 714 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

714 پس لرزه در استان کرمانشاه بوقوع پیوسته است

سلامت نیوز: مسئول شبکه زلزله نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از زلزله شدید یکشنبه شب گذشته (21 آبان) تا ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز (سه شنبه 30 آبان) 714 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش سلامت نیوز، فرهاد فروزی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از کل پس لرزه های بوقوع پیوسته در استان کرمانشاه 34 مورد آن بیش از چهار ریشتر قدرت داشته است.
وی افزود: از ساعت 12 شب گذشته تا 10:30 دقیقه صبح امروز 9 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته که همگی آن ها زیر سه ریشتر قدرت داشته است.
فروزی گفت: آخرین پس لرزه نیز ساعت 10:27 دقیقه با قدرت 2.4 ریشتر در سرپل ذهاب اتفاق افتاده است.
مسئول شبکه زلزله نگاری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع دو پس لرزه نسبتا قوی عصر روز گذشته به قدرت 4.5 در ازگله و 4.4 در قصرشیرین و همزمانی آن با زلزله 5.3 ریشتری مهران در استان ایلام باعث شد ساکنان برخی نقاط کرمانشاه آن را حس کنند که البته مورد خاصی هم خوشبختانه نبود.
وی گفت: با توجه به قدرت بالای زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب گذشته کرمانشاه، وقوع پس لرزه هایی در این سطح طبیعی است و مردم نباید چندان نگران باشند.
فروزی در پایان گفت: ممکن است تا چند ماه پس لرزه هایی با قدرت بیش از چهار ریشتر نیز اتفاق بیفتد.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده به گونه ای که حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha