پزشکان در یک بررسی جدید نشان دادند که چگونه باکتری روده می‌تواند عامل شروع بیماری ام اس باشد.

تاثیر باکتری‌های روده در شروع علائم ام اس

سلامت نیوز: پزشکان در یک بررسی جدید نشان دادند که چگونه باکتری روده می‌تواند عامل شروع بیماری ام اس باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است تغییر در ترکیب باکتریاییِ روده در سنین جوانی می‌تواند در شروع و پیشرفت بیماری ام اس در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری خود ایمنی هستند موثر باشد.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا پس از انجام یکسری آزمایشات روی تاثیر باکتری‌های تغییریافته روده در موش‌هایی که به لحاظ ژنتیکی در معرض فزآینده ابتلا به ام اس قرار دارند به این نتیجه دست پیدا کردند.

مشخصه حائز اهمیت این مطالعه جدید این است که مکانیزمی را ارائه می‌دهد که از طریق آن، باکتری روده تغییر یافته و ژن‌های خطرزای ام اس در بروز این بیماری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ام اس بیماری خود ایمنی دراز مدتی است که بر اثر آن سیستم ایمنی به اشتباه به بافت‌های سالم در سیستم عصب مرکزی حمله می‌کند. این حمله‌ها سیگنال‌های عصبی این مغز و بدن را که حامل پیام است و به حرکت کردن اندام‌ها و استفاده از حس‌ها کمک می‌کند مختل می‌سازد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، بیماری ام اس علائم مختلفی دارد که به محل آسیب دیدگی سیستم عصبی مرکزی و شدت آن بستگی دارد. در حالی که ام اس در هر سنی می‌تواند به وجود آید بیشتر افراد در فاصله سنی ۲۰ تا ۵۰ سالگی دچار آن می‌شوند و بیشتر در زنان شایع است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha