یک متخصص اطفال عنوان کرد: مصرف آسپرین و ایبوبروفن برای کنترل تب در کودکان ممنوع است زیرا مصرف این داروها بدون تجویز و بررسی پزشک ممکن است خطر «سندروم ری» را برای کودکان به همراه داشته باشد.

مصرف «ایبوبروفن» و «آسپرین» در کودکان تب‌دار ممنوع است

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال عنوان کرد: مصرف آسپرین و ایبوبروفن برای کنترل تب در کودکان ممنوع است زیرا مصرف این داروها بدون تجویز و بررسی پزشک ممکن است خطر «سندروم ری» را برای کودکان به همراه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه تب بیش از 38.5 درجه در کودکان باید به صورت اورژانسی درمان کرد، گفت: اگر تب در کودکان زیر 38 درجه باشد نیازی به درمان ندارد و والدین می‌توانند به کمک استامینوفن این علامت را در فرزندانشان کنترل کنند.

وی افزود: اما تب بیش از 38 درجه نیاز به درمان سریع دارد زیرا ممکن است عوارض جدی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: مصرف آسپرین و ایبوبروفن برای کنترل تب در کودکان ممنوع است زیرا مصرف این داروها بدون تجویز و بررسی پزشک ممکن است خطر «سندروم ری» را برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی افزود: سندروم ری یک بیماری نادر است که بر مغز و کبد تاثیر منفی می‌گذارد. درمان این بیماری بسیار سخت است و گاه بی‌نتیجه است.

فرسار عنوان کرد: اگر تب در کودکان با علائمی مانند استفراغ، اسهال، بی‌قراری شدید نیز همراه باشد باید سریعا از نظر بیماری مننژیت مورد بررسی قرار بگیرد.

این متخصص اطفال با تاکید بر استفاره از تب‌سنج در کودکان، یادآور شد: والدین باید در زمان بیماری مرتب تب کودکان را مورد بررسی قرار دهند و به محض مشاهده هر گونه تغییر به پزشک مراجعه کنند. بهترین نوع تب سنج در کودکان تب‌سنج جیوه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha