مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان از گسترش آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده لوه در حاشیه پارک ملی گلستان خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان از گسترش آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده لوه در حاشیه پارک ملی گلستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، ایلنا نوشت: آتش‌سوزى گسترده‌اى از بامداد امروز منطقه حفاظت شده لوه در حاشیه پارک ملى گلستان را فرا گرفته و علیرغم تلاش محیطبانان و نیروهاى مردمى تا این لحظه مهار نشده است.

امیر عبدوس؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت این آتش‌سوزی گفت: این ششمین آتش‌سوزی است که در یکماه اخیر در این منطقه اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه این آتش‌سوزی از شب گذشته آغاز شده، ادامه داد: شب گذشته نیروهای ما آتش را خاموش کردند، اما با توجه به باد شدیدی که در منطقه می‌وزید، زبانه‌های آتش پخش شد و دوباره منطقه در ساعت 4 صبح دچار حریق شد و در حال حاضر نیز قابل کنترل نیست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر وسعت این حادثه رو به افزایش است و با استاندار و مقامات نظامی هماهنگ کردیم تا نیرو و امکانات لازم را به منطقه ارسال کنند و تا زمانی که هلی‌کوپتر به منطقه نرسد ما نمی‌توانیم آتش‌ را کنترل کنیم.

عبدوس در پاسخ به این سوال که عامل آتش‌سوزی انسانی بوده است یا خیر تصریح کرد: در اکثر موارد نیروی انسانی عامل اصلی است، اما در حادثه دیروز هنوز عامل مشخص نیست، البته دیروز روز بسیار گرمی بود و بلافاصله پس از آن باد شروع شد و آتش همه جا را فراگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha