یک فعال کارگری معتقد است آمارهایی که در مورد نرخ بازماندگی از تحصیل منتشر می‌شود، یک شاخص اصلی برای نشان‌دادن سطح بالای بیکاری در جامعه است.

«از تحصیل ‌بازماندگی» محصول فقر و بیکاری

سلامت نیوز: یک فعال کارگری معتقد است آمارهایی که در مورد نرخ بازماندگی از تحصیل منتشر می‌شود، یک شاخص اصلی برای نشان‌دادن سطح بالای بیکاری در جامعه است.

به گزارش سلامت نیوز، ناصر آقاجری (فعال کارگری) در گفتگو با ایلنا اظهار داشت:  چند روز پیش از این، خبر کانال 5 تلویزیون یا کانال تهران، از قول وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: 74 هزاردانش آموز امسال از تحصیل باز مانده اند؛ آن سوی چهره این خبر، ابعاد بی‌شمار بیکاری در میان کارگران ایران است، که قادر نیستند هزینه زندگی خانواده‌شان را تامین کنند؛  تا چه رسد به تامین هزینه های تحصیلی کودکان‌شان.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل ناتوانی کارگران و زحمت کشان شهر و روستا، روند  خصوصی سازی‌های دولت است که بر خلاف اصول قانون اساسی همه ارکان جامعه را در بر گرفته است.

آقاجری تاکید کرد: با خصوصی سازی آموزش و پرورش  دارند به فاجعه بیسوادی در کشور دامن می‌زنند و خود را به فراموشی زده‌اند. گویا از یاد برده‌اند که قانون اساسی دولت راموظف کرده است آموزش و پرورش رایگان را در ایران کاربردی کند.

این فعال کارگری افزود: با توجه به آمار کودکان خیابانی که برای امرار معاش خانواده‌هایشان روانه خیابان های شهر‌ها شده اند. این اظهار نظر جناب وزیر از فاجعه ای  خبر می دهد که چندی پیش مشاور ارشد رییس جمهور هم به آن، به صورت گنگ و مبهمی اشاره نمودند.

وی با بیان این که دولت‌ها  پاسداری از قانون اساسی کشور را به دورانداخته  اند  وبا مسخ برخی اصول قانون اساسی به خصوص اصل های 45 – 44 که نوع مناسبات اقتصادی کشور را مشخص کرده و حقوق مردم را به صراحت اعلام نموده است، خود را و مملکت را به جریان کور بازارجهانی سپرده اند؛ گفت: مسئولان اگر قصد دارند جلوی ترک تحصیل دانش‌آموزان را بگیرند باید قبل از هرچیز بیکاری، فقر و ناتوانی اقتصادی را درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha