عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رفع موانع قانونی برای جذب نیروی زن، در حوزه اورژانس را منوط به ارسال لایحه از سوی دولت به مجلس و انجام گزینش برای سنجش قوای جسمانی داوطلبان دانست.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رفع موانع قانونی برای جذب نیروی زن، در حوزه اورژانس را منوط به ارسال لایحه از سوی دولت به مجلس و انجام گزینش برای سنجش قوای جسمانی داوطلبان دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جمالی سوسفی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش نسبت به اظهارنظر سرپرست سازمان اورژانس کشور مبنی بر اینکه اورژانس پانزده هزار نیرو کم دارد، گفت: ما نه تنها در پایگاه‌های اورژانس با کمبود نیرو مواجه هستیم، بلکه در حوزه پرستاری نیز با وجود اینکه بیست هزار نفر بازنشسته شده و از سیستم خارج شده‌اند، هنوز بجای آنها هیچ نیرویی جایگزین نشده است.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون میزان نیروی فعال در پایگاه‌های اورژانس پاسخگوی نیاز کنونی کشور نیست، کما اینکه در حوزه انتخابیه بنده یک پایگاه اورژانس را افتتاح کرده‌ایم که به دلیل عدم وجود نیرو فعال نشد، و این در حالی است که، هر کدام از این پایگاه‌ها با وجود شش نیرو فعال می‌شود و این امر تنها مختص به این منطقه نبوده، بلکه در سراسر کشور با این مشکل روبرو هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به عدم وجود نیروی زن در اورژانس کشور اظهار کرد: عدم وجود نیروی زن در پایگاه‌های اورژانس یکی دیگر از مشکلاتی است که در اورژانس با آن مواجه هستیم و این کمبود در شرایطی که، با تعداد زیادی از مصدومان زن روبرو شویم، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: البته انتخاب نیروی زن جهت فعالیت در پایگاه‌های اورژانس باید بر مبنای گزینش صورت بگیرد، به این معنا که، از افرادی برای حضور در این حوزه استفاده شود، که از توانایی فیزیکی لازم در کنار مهارت و علم برخوردار باشند، چراکه انجام ماموریت‌های اورژانس به دلیل دشواری که دارد، مستلزم نیروی بدنی مناسب است.

جمالی سوسفی یادآور شد: هم‌اکنون تمام نیروهای اورژانس را مردان تشکیل می‌دهند و شاید با جذب نیروی زن، کمبودی که در این بخش وجود دارد، برطرف شود، اما قبل از هر اقدامی در این زمینه باید تمام جوانب امر در نظر گرفته شود، تا نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پاسخ به درخواست سرپرست اورژانس کشور برای همکاری مجلس در جهت تسهیل روند دریافت مجوز جذب تعدادی تکنسین فوریت‌های پزشکی و پرستار زن به منظور فعالیت در این مرکز تاکید کرد: اگر سازمان اورژانس کشور با موانع قانونی برای جذب نیروی زن مواجه بوده و وزارت بهداشت مجوزهای لازم را در این خصوص دریافت نکرده است، باید این مطالبه خود را در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال کند تا نمایندگان بتوانند با تصویب یا اصلاح قانون، به رفع مشکلات این بخش بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha