رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که اسناد مالکیت رسمی‌شان بر اثر وقوع زمین‌لرزه زیر آوار مانده یا مفقود شده، نگران مالکیت‌های خود نباشند زیرا سوابق این اسناد در آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت موجود است.

مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نگران اسناد مالکیتی خود نباشند

سلامت نیوز: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که اسناد مالکیت رسمی‌شان بر اثر وقوع زمین‌لرزه زیر آوار مانده یا مفقود شده، نگران مالکیت‌های خود نباشند زیرا سوابق این اسناد در آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت موجود است.

به گزارش سلامت نیوز، احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تمهیداتی برای برخی مردم مناطق زلزله‌زده که منازل‌شان تخریب شده و نگران اسناد مالکیت مفقودشده خود هستند، در نظر گرفته یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه به‌دلیل اینکه تمام سوابق مالکیتی مردم به‌شکل الکترونیکی ذخیره‌سازی شده و مالکیت‌های اراضی و املاک در مناطق مسکونی، تحت سیستم کاداستر قرار دارد، لذا مثل حوادث خسارت‌باری که در بم و برخی مناطق دیگر در سال‌های قبل ایجاد شد، جای نگرانی از بابت مالکیت‌های مردم وجود ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از این بابت نگران نباشند، افزود: اگر مردم مناطق زلزله‌زده، اسناد مالکیت خود را گُم کرده‌اند یا بر اثر زمین‌لرزه، این اسناد از بین رفته است باشد، می‌توانند در زمان مناسب، درخواست صدور سند المثنی بدهند تا با مراجعه به سوابق موجود در سیستم و طی فرآیندی که زیاد هم طولانی نیست، سند المثنی صادر شود.

تویسرکانی درباره مدت زمان صدور سند المثنی گفت: در رابطه با اسناد مالکیت المثنی، به‌لحاظ قانونی باید یک‌سری فرآیندهای پیش‌بینی‌شده در قانون مانند آگهی کردن، طی شود اما این فرآیندها خیلی پیچیده و مشکل نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید مجدد بر اینکه افراد دارای اسناد مالکیت رسمی نگرانی نداشته باشند تصریح کرد: البته دارندگان سندهای قولنامه‌ای و عادی، ممکن است، مشکلاتی پیدا کنند اما افراد دارای سند رسمی هیچ جای نگرانی در خصوص مالکیت‌های خود ندارند.

تویسرکانی اضافه کرد: با اینکه ساختمان ثبت اسناد در شهرهای سرپل ذهاب، دالاهو و قصرشیرین دچار خسارت‌هایی شده بود اما سعی کردیم یک توقفی در انجام امور مردم ایجاد نشود و کارها در جریان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha