کدام گروه‌های خونی مقابل آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند؟

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان داد افراد دارای گروه خونی A ،B یا AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی در اثر آلودگی هوا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج تازه‌ترین مطالعاتی که توسط مرکز قلب یوتای آمریکا صورت گرفته است، بعضی از گروه‌های خونی در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند.


به گفته محققان، افراد دارای گروه خونی A، B یا AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی در پی قرارگیری در معرض آلودگی هوا هستند.
بنجامین هورن، پژوهشگر اصلی این مطالعه و یک اپیدمیولوژیست در مؤسسه قلب "IMC" آمریکا، در این باره می‌گوید: «در جهش اولیه مورد مطالعه که شامل بررسی سوابق پزشکی 14 ساله افراد و وضعیت آلودگی هوا در یک دهه اخیر می‌شد، ما بین گروه خونی O و غیر O که شامل گروه‌های خونی مثبت و منفی A، B و AB بود تمایز ایجاد کردیم؛ آنچه که ما در مطالعات ژنتیکی دریافتیم ریسک کمتر در گروه خونی O بود؛ سه گروه خونی دیگر در معرض ریسک بالاتری قرار داشتند».


پژوهشگران با بیان اینکه حدود 55 درصد افراد با گروه‌های خونی A ، B یا AB هستند، اظهار داشتند: «این افراد بیش از دیگران در معرض مشکلات قلبی قرار دارند؛ زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن خون است و آنها باید ساعاتی که آلودگی هوا کمتر است را برای انجام دادن کارهایشان انتخاب کنند».
این بررسی که اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌های خونی مختلف با آلودگی هواست، اثبات می‌کند آلودگی هوا می‌تواند به شدت بر روی افراد با گروه‌های خونی حساس تأثیر منفی گذارد و آنها را در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دهد. 


پژوهشگران باور دارند، گروه‌های خونی حساس 75 درصد بیش از دیگر گروه‌های خونی در معرض خطر هستند.
سرپرست ارشد این تحقیق می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این بررسی می‌تواند به افراد کمک کند تا از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنند و بدانند که تا چه حد در خطر هستند». 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha