شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 231226

افرادی که در دچار آپاندیسیت می شوند باید سریع عمل کنند، زیرا در صورت سهل انگاری احتمال پارگی کشنده وجود دارد. به گفته متخصصان، هر مورد آپاندیسیت به ترکیدن آن منجر نخواهد شد، اما تأخیر در درمان، احتمال خطر را افزایش می دهد.

علامت ترکیدن آپاندیس چیست؟

سلامت نیوز: افرادی که در دچار آپاندیسیت می شوند باید سریع عمل کنند، زیرا در صورت سهل انگاری احتمال پارگی کشنده وجود دارد. به گفته متخصصان، هر مورد آپاندیسیت به ترکیدن آن منجر نخواهد شد، اما تأخیر در درمان، احتمال خطر را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشکان بدون مرز، هیچ راه دارویی یا پرهیزی برای درمان آپاندیسیت نیست و اقدامات باید به صورت اورژانسی و جراحی صورت گیرد. درمان هر چه زودتر انجام شود خطرات آن کمتراست و بهبود پس از عمل سریع تر و راحت تر به دست می آید.


افرادی که در دچار آپاندیسیت می شوند باید سریع عمل کنند، زیرا در صورت سهل انگاری احتمال پارگی کشنده وجود دارد. به گفته متخصصان، هر مورد آپاندیسیت به ترکیدن آن منجر نخواهد شد، اما تأخیر در درمان، احتمال خطر را افزایش می دهد.


پاره شدن آپاندیس خطرناک است و می‌تواند در صورت عدم درمان به موقع، با یک عفونت شدید در شکم منجر به مرگ شود. در زیر علائم پارگی احتمالی آپاندیس را شرح می دهیم:

معده درد بیشتر از همیشه
آپاندیسیت معمولاً باعث درد شدید می شود که از ناف به سمت راست و پایین شکم پخش می شود. اگرچه این حالت لزوماً به معنای ترکیدن آپاندیس نیست اما ممکن است به سی تی اسکن نیاز باشد.به گفته متخصصان، برخی از بیماران دچار ناراحتی های متفاوت می شوند. درد هنگام راه رفتن، سرفه کردن، عبور از دست انداز جاده ، می تواند نشانه ملتهب بودن کل دیواره شکم باشد.در این شرایط آپاندیس در آستانه ترکیدن است.

حالت تهوع، استفراغ و بی اشتهایی:
باید دانست که این علایم می تواند نشانه وجود باکتری معده باشد؛ از طرفی هر فردی که آپاندیسیت دارد، لزوما با این علایم روبه رو نخواهد شد. اما اگر دچار حالت تهوع و درد شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا التهاب آپاندیس گاهی اوقات آثاری روی دستگاه گوارش و سیستم عصبی می گذارد که به تهوع و استفراغ منجر می شود.

تکرر بیش ازحد ادرار:
در برخی افراد، آپاندیس در قسمت پایین ترو در لگن قرار دارد و خیلی نزدیک به مثانه است.
هنگامی که مثانه با آپاندیس ملتهب تماس پیدا می کند، مثانه نیز ملتهب می شود. درنتیجه، احساس نیازبه دفع مکرر ادرار پیدا می کنید که دردناک نیز است. البته، این حالت می تواند از علایم عفونت لوله ادراری باشد اما زمانی که با علایم دیگری همراه است می تواند نشانه آپاندیسیت باشد.

تب و لرز:
تب و لرز به معنای التهاب در جایی از بدن است. زمانی که آپاندیس ملتهب می شود، این حالت می تواند به شکل درد موضعی و با تب و لرز بروز کند، بنابراین اگر درد معده بدتر شد و یا این که دچار تب شدید به پزشک مراجعه کنید.

گیج هستید:
حالت گیجی می تواند نشانه بدتر شدن عفونت باشد؛ حتی ممکن است عفونت وارد جریان خون شده باشد و منابع زیادی از بدن مانند اکسیژن را مصرف کند به طوری که مغز به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند و عملکرد مناسبی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha