محققان کالج ابرلی ایالت پنسیلوانیا در آمریکا دریافتند حشرات بیش از آنچه پیش از این تصور می‌شد، حامل میکروب و باکتری هستند. بر اساس این تحقیقات حشراتی که در منازل یافت می‌شوند حامل سالمونلا، ای‌کولای و حتی باکتری‌های عامل زخم معده و سایر گونه‌های کشنده هستند.

آیا غذایی که روی آن حشره نشسته باید دور ریخت؟

سلامت نیوز:  محققان کالج ابرلی ایالت پنسیلوانیا در آمریکا دریافتند حشرات بیش از آنچه پیش از این تصور می‌شد، حامل میکروب و باکتری هستند. بر اساس این تحقیقات حشراتی که در منازل یافت می‌شوند حامل سالمونلا، ای‌کولای و حتی باکتری‌های عامل زخم معده و سایر گونه‌های کشنده هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، عموم مردم می‌دانند که مگس‌ها حامل میکروب هستند، اما هیچ کس به درستی از میزان این میکروب‌ها و احتمال انتقال آن‌ها اطلاع درستی ندارد. محققان با استفاده از تکنیک‌های بررسی توالی دی ان ای توانستند میزان تجمع میکروب‌ها را درون و روی بدن دوگونه از مگس هایی که معمولا در منازل یافت می‌شوند، اندازه‌گیری کنند. در نتیجه این بررسی‌ها معلوم شد 351 نوع باکتری مختلف در بدن مگس Musca domesticaو 316 نوع باکتری در بدن مگس blowfly که ساکن مناطق گرمتر است، یافت می‌شود.


به گزارش تلگراف،همچنین با بررسی میزان تجمع میکروب‌ها در اندام‌های مختلف این مگس‌ها مشخص شد بال‌ها و پاهای مگس‌ها آلوده‌ترین اندام‌های این حشرات هستند. بخش عمده میکروب‌ها در هنگام حرکت مگس روی فضولات و سایر ضایعات در حال تجزیه که مگس‌ها دوران رشد خود را درون آن‌ها می‌گذرانند، به بدن این حشرات وارد می‌شود.


در این تحقیقات معلوم شد مگس‌های ساکن مناطق شهری بیش از مناطق روستایی آلوده به باکتری ها هستند و به همین علت محققان توصیه می‌کنند اگر قصد دارید روزی را در طبیعت بگذرانید بهتر است به جای رفتن به پارک‌های شهر به مناطق روستایی اطراف شهرها بروید.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha