رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران، با اشاره به بعضی از سوءاستفاده ها در تبلیغ از کاربرد لیزر در پزشکی، گفت: قرار نیست همه بیماری ها و عوارض جسمی با لیزر درمان شود.

قرار نیست همه بیماری ها با لیزر پزشکی درمان شود

سلامت نیوز:رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران، با اشاره به بعضی از سوءاستفاده ها در تبلیغ از کاربرد لیزر در پزشکی، گفت: قرار نیست همه بیماری ها و عوارض جسمی با لیزر درمان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رضا فکر آزاد در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران، اظهارداشت: قریب به ۵۵ سال است که لیزر برای جامعه پزشکی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

دبیر انجمن  جهانی لیزر تراپی پزشکی با اشاره به اهمیت کاربرد لیزر در پزشکی، افزود: اولین دستگاه های لیزر که  در علوم پزشکی ساخته شد مربوط به سال هال ۱۹۶۲ میباشد که در چشم پزشکی و جراحی کاربرد داشت.

فکر آزاد با عنوان این مطلب که لیزر در تمامی رشته های پزشکی وارد شده و در جایی که نیاز به جراحی و درمان وجود داشته، به کمک علم پزشکی آمده و هر سال با توجه به تکنولوژی های جدیدی که به بازار می آید، کاربردها و تکنیک های جدید استفاده از لیزر در پزشکی جایگزین روش های قبلی می شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی جامعه پزشکی از کاربرد تکنولوژی و فناوری  های  نوین در حوزه پزشکی، حفظ سلامت مردم و درمان بیماری ها است، تصریح کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می شود که برخی افراد از ذهنیتهای اغراق امیزی که در این عرصه  در بین مردم وجود دارد سوءاستفاده می کنند.

فکر آزاد ادامه داد: قرار نیست هر جا نامی از  لیزر بکار برده می شود، همه مشکلات حل شود، زیرا لیزر یک تکنولوژی پیشرفته و بسیار دقیق و ارزشمند است که در جاهای مختلف  با محدودیتها و عوارض و محاسن خاص خود در فیلد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مثلا در تبلیغات می بینیم که عنوان می شود ترک اعتیاد با لیزر، یا درمان قطعی آسیب های نخاعی با لیزر، همچنین تبلیغ کاشت ایمپلنت بدون خون ریزی و درد با لیزر و...، که باید گفت که این قبیل تبلیغات بر علیه دانش پزشکی لیزری است.

فکر آزاد تاکید کرد: انجمن پزشکی لیزر ایران، به عنوان تنها متولی دانش لیزر در علوم پزشکی، تلاش می کند با دیدگاه واقع بینانه و آموزش های آکادمیک به همکاران به دور از هر گونه تعصب و تبلیغات کاذب استفاده از این تکنولوژی را در میان جامعه علمی کشور نشر داده  و در این راه سعی دارد با ترویج علمی و عقلانی در سطح رسانه ها و افزایش سطح اگاهی مردم و تعدیل ذهنیت اغراق آمیز درمان های پزشکی که همواره در همراهی پزشکی با فن آوری های نوین چون نانو، سلول های بنیادی و خصوصا  فن اوری  لیزر که موضوع اصلی تلاش های این انجمن است، از خطاهایی که در این حوزه  ممکن است رخ دهد، جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha