متخصص طب ایرانی پرهیزهای غذایی و عدم مصرف غذاهای چرب را در درمان آنفلوآنزا امری مهم دانست.

راه‌های جلوگیری و درمان آنفلوآنزا

سلامت نیوز:متخصص طب ایرانی پرهیزهای غذایی و عدم مصرف غذاهای چرب را در درمان آنفلوآنزا امری مهم دانست.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از فارس،محمود قادری متخصص طب ایرانی، با اشاره به راه‌های درمان آنفلوآنزا، افزود: پرهیزهای غذایی و عدم مصرف غذاهای چرب مانند: سرخ کردنی‌ها، کله پاچه، گوشت گاو، کنسروجات و... می‌تواند در جلوگیری از تشدید بیماری آنفلوآنزا مؤثر باشد.

وی گفت: جهت تقویت بدن در شرایط ضعف و بیماری، سعی شود بیمار استراحت کافی داشته باشد، محل استراحت مبتلایان به این بیماری باید گرم و به دور از هرگونه رطوبت اضافی باشد؛ صبح و شب، پشت ساق پا با روغن زیتون خوب ماساژ داده شود و بادکش گرم و خشک گذاشته شود.

قادری توصیه کرد: دم‌کرده آویشن خواص درمانی بالایی دارد؛ هم‌چنین اگر سیاه‌دانه و آویشن به قسمت مساوی با 3برابر عسل طبیعی مخلوط شود، صبح، ظهر و شب(1قاشق مرباخوری) از این معجون، همراه با کمی آب و هم‌چنین صبح، ظهر و شب میل شود.

وی افزود: شستشوی مجرای بینی و گلو با آب نمک رقیق یا سرم نمکی، هر 8 ساعت یک‌بار، امری ضروری در بهبودی آنفلوآنزا است اگر تب بر بدن عارض شد و بالا رفت بیمار پاشویه شود؛ مقداری آب سیب به او بدهید و اگر هرگاه تب قطع شد، مصرف آب سیب را متوقف کنید.

قادری در ادامه با اشاره به شرایطی که تب خیلی بالا نیست افزود: در این مواقع فقط پاشویه کافیست، اما اگر تب خیلی بالا بود، آب خیار بخورانید و تنقیه نمایید و نیز در صورتی که بیمار دچار ضعف و بی‌حالی شد، در جهت تقویت اعضای قلب و مغز مقداری گلاب را بر روی صورت او بمالید.

وی در پایان توصیه کرد: برای درمان آنفلوآنزا، بیمار صبح و شب از بخور اسطو خدوس، اکالیپتوس و مرزنجوش استفاده کند و بیماران سعی کنند، تا پایان درمان بیماری برای جلوگیری از انتقال آن به دیگران مواردی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha