یک متخصص طب سنتی ایرانی، از شلغم بعنوان داروخانه ای کامل و گنج نهان فصل سرما یاد کرد و توصیه نمود در پاییز و زمستان از خوردن این داروی کامل، دریغ نکنند.

شلغم، کیمیای پنهان فصل سرما/ کدام بیماران شلغم نخورند؟

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی ایرانی، از شلغم بعنوان داروخانه ای کامل و گنج نهان فصل سرما یاد کرد و توصیه نمود در پاییز و زمستان از خوردن این داروی کامل، دریغ نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد عسکر فراشاه متخصص طب سنتی ایرانی افزود: شلغم یکی از بهترین محصولات فصل سرماست، طبیعت شلغم از دیدگاه طب ایرانی، گرم و تر است و با توجه به طبیعت آن مصرفش برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند.

وی اظهار داشت: شلغم از آن دسته از مواد خوراکی است که هم برای افراد سالم، هم برای پیشگیری و هم برای بیماران جهت درمان حکم کیمیا را دارد.


دکتر عسکر فراشاه تصریح کرد: شلغم در حقیقت، غده زیرزمینی است که پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می کند و برای افراد کم خون میتواند موثر باشد.


وی با بیان اینکه شلغم را میتوان در پیشگیری و درمان سرما خوردگی تجویز کرد یادآور شد: در سرما خوردگی ها، زکام و گلو درد از زمان های دور تاکنون در تمام دنیا شلغم مورد استفاده قرار می گیرد.


این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن شلغم پخته برای رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثر است و علاوه بر آن یک داروی ادرار آور است که با افزایش میزان ادرار به دفع فضولات بدن کمک می کند.


وی، درمان بیماری های سنگ کلیه و مثانه را از دیگر خواص شلغم یا آب آن دانست و گفت: شلغم در بیماری های مفاصل و بخصوص نقرس هم کاربرد دارد، به این صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.


عسکر فراشاه تصریح کرد: شلغم در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای باروری نیز مورد استفاده قرار میگیرد و ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه است، ضمن آنکه در افرادی که مشکل نفخ دارند و می خواهند از خواص شلغم استفاده کنند می توانند از مربای شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده و یا آن را با مصلح شامل آویشن ،سکنجبین یا گلقند مصرف نمایند.


به گفته وی افراد با مشکلات تیروئیدی بهتر است از مصرف شلغم صرف نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha