رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای تسریع در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت این ساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد.

ورود مجلس به تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت پلاسکو

سلامت نیوز: رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای تسریع در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت این ساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی در گفت وگویی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو تاکید کرد و افزود با طولانی شدن زمان ساخت دوباره این سازه بسیاری از کسبه این واحد تجاری متضرر خواهند شد.

وی با بیان این که ساخت مجدد ساختمان پلاسکو باید با شیوه مهندسی روز و با نظارتی دو برابر آنچه تاکنون بوده صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب هایی که در سال های اخیر در نتیجه بلایای طبیعی رخ می دهد ساده انگاشتن نحوه ساخت و سازها و سهل انگاری در نظارت ها به هیچ وجه به صلاح نبوده و به مثابه تخلف باید با آن برخورد شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر ساخت هر چه سریع تر ساختمان پلاسکو از سوی بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه های مسئول تاکید کرد و ادامه داد: چهارشنبه کمیسیون عمران مجلس میزبان مسئولان وزارت راه و شهرسازی ، مسئولان بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف این ساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در ساخت این ساختمان نارضایتی های عدیده ای را از سوی صاحبان و کسبه رقم زده است.

وی با بیان این که کمیسیون عمران مجلس هفته آینده گزارش اقدامات انجام شده در خصوص ساختمان پلاسکو را از مسئولان مربوطه مطالبه خواهد کرد، گفت: در صورتی که هیچ دلیل قانع کننده ای در خصوص تعلل برای ساخت مجدد این ساختمان وجود نداشته باشد با دستگاه خاطی برخورد می شود.

رضایی تخریب ساختمانی با عمر کمتر از یک سال در زلزله غرب کشور را یادآور شد و بر ضرورت تشدید نظارت ها در حین ساخت و سازها تاکید کردساختمان پلاسکو نیز به علت عمر بالا و فرسودگی تخریب شد اکنون در ساخت مجدد آن باید استانداردهای روز دنیا و مصالح با کیفیت استفاده شود.

رضایی با یادآوری این که نظام مهندسی و همچنین شهرداری باید در تمام مراحل ساخت ساختمان پلاسکو و سایر ساختمان های مشابه نظارت داشته باشند، گفت: مجلس تمام قد جلوی ساخت ساخت سازه های غیر ایمن و غیر مستحکم ایستاده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد می کند.

وی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس پیگیر تسریع در آغاز به کار اجرایی در حوزه ساخت ساختمان پلاسکو بوده و دیگر تاخیر در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha